Hollandiában jövőre tesztelik a kerékpáros sebességkorlátozást, a cél a kevesebb baleset és a rendezettebb bringautak.

Ezerre tehető a Volánbusztól hiányzó sofőrök száma, és a jelenlegi állományt is csak legkevesebb 20 százalékos béremeléssel lehetne megtartani. A helyzet már annyira súlyos, hogy egyes vonalakon komoly fennakadással kell számolniuk az utasoknak.
Nagyjából ezer sofőr hiányzik a Volánbusznál, amit súlyosbít, hogy a bezárt vasútvonalak helyett is buszoknak kell közlekedniük. Mintegy 20-25 százalékos béremelésre lenne szükség a buszvezetők megtartásához - nyilatkozta RTL Híradónak Dobi István a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet elnöke.
Mindeközben Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár arra hívta fel a figyelmet, hogy a budakeszi agglomerációs vonalon a reggeli csúcsforgalomban szükséges 35 buszból csak 21 közlekedett. A Volánbusz szerint a kimaradások oka az volt, hogy hét sofőr megbetegedett, de átszervezéssel pótolni tudták a kiesett kapacitásokat. A napközbeni 5-30 perces késéseket a cég szerint a forgalmi torlódások okozták, ezt azonban Vitézy Dávid cáfolta.
Frissítés! (2023.09.28.) - Megszólalt a Volán
Cikkünk megjelenése után az alábbi közleményt juttatta el szerkesztőségünknek a VOLÁNBUSZ Zrt. Kommunikációs Igazgatósága, a kommentárt változtatás nélkül közöljük:
"Az autóbusz-vezetők esetében – ahogyan a teljes logisztika-szállítás ágazatban – létszámhiány tapasztalható, de ennek mértéke területenként jelentősen eltér. A Volánbusz Pest, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron és Csongrád-Csanád vármegyében keresi a legtöbb leendő kollégát. A vonatpótlások ellátására – az egyes területek foglalkoztatási helyzetét is figyelembe véve – az ország több vármegyéjéből irányítottunk át autóbusz-vezetőket. A közszolgáltatás folyamatos ellátását minden területen a jogszabályoknak és a kollektív szerződésnek megfelelő keretek között biztosítjuk. Minden jelenlegi nyitott pozíciónk vármegyei bontásban elérhető karrieroldalunkon.
Társaságunk nagy hangsúlyt fektet a munkaerő megtartására, ezt szolgálják a nálunk elérhető, széles körű, alapbéren felüli juttatások is. Ilyen egyebek mellett az alanyi jogú SZÉP-kártya-juttatás (2023-ban nettó 120.000 Ft került kifizetésre), a lojalitás juttatás (2023-ban a bérmegállapodásban rögzítettek szerint bruttó 350.000 Ft), az üzemanyag-megtakarítás térítése és a vállalati elismerési rendszerünk. Kiemelkedő juttatásunk, hogy munkavállalóink és családtagjaik díjmentesen utazhatnak a Volánbusz járatain, továbbá munkatársaink ingyenesen utazhatnak a MÁV-START és a GYSEV járatain is. Ezeken felül társaságunk – alapítványán keresztül – az egyedi élethelyzetekben is igyekszik támogatni munkavállalóit.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Volánbusz idén júniusban – a januári bérfejlesztésen felül – további bérintézkedéseket hajtott végre a kiemelt területeken (a kollektív szerződés módosításának köszönhetően), ennek keretében 2023. június 1-jével jelentősen megemelte az éjszakai pótlékot is. Folyamatos az utánpótlásképzés, ezt a célt szolgálják azok a – jelenleg is zajló – tanfolyamok is, melyek a D kategóriás autóbusz-vezetői jogosítvány megszerzését teszik lehetővé a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők számára. A B kategóriás oktatáson felül C kategóriával rendelkezők számára is indítunk tanfolyamot."
Címlapkép: MTI/Krizsán Csaba
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


