Az ünnep egyik fő eseménye, a karácsonyi vacsora idén sem kíméli a pénztárcánkat: még egy egyszerű menü elkészítése is több ezer forinttal drágább, mint egy...
A 2,8 millió gazdaságilag inaktív emberből közel 2,6 millió nem akart dolgozni 2017 végén - írja a Világgazdaság a KSH adataira hivatkozva.
2017 végén 2 millió 817 ezer gazdaságilag inaktív ember volt Magyarországon, közülük 2 millió 583 ezer nem is kívánt dolgozni tavaly év végén. Noha több állami és uniós forrásból támogatott munkaerőpiaci program is arra törekszik, hogy a gazdaságilag inaktív rétegeket újra munkába állítsa, a fenti adatok tükrében ez nem tűnik egyszerű feladatnak.
Eközben a gazdaságilag aktívnak számító álláskeresők száma január végére 267 ezerre csökkent. Ezek az emberek potenciális munkaerőnek számítanak, ugyanakkor csaknem 40 százalékuk már 15 hónapja nem talál állást. Ugyanakkor csökkent a közfoglalkoztatottak száma: a 2016 nyári 220 ezerről 2017 végére 164 ezerre apadt a számuk.
A közel 2,6 millió, dolgozni nem akaró inaktívakból 1,6 millió nő. A dolgozni nem akarók vagy eltartottak - például 15 évnél idősebb tanulók -, nyugdíjasok, vagy olyan személyek, akik egészségügyi okokból kifolyólag nem tudnak dolgozni.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








