A nyári szezonos munkalehetőségek 2024. április 1. és 2024. augusztus 31. közötti időszakra vonatkoznak.
Stabilan javul a fiatalok és a harmincas évei elején járó korosztály oktatási helyzete az Európai Unióban (EU). 2002-ben a 30-34 éves korosztály 24 százaléka részesült felsőoktatási képzésben, 2013-ban már 37 százalékuk - ismertette legújabb adatait az EU statisztikai hivatala, az Eurostat.
Az "Európa 2020" uniós növekedési stratégia egyik fő célkitűzése, hogy 2020-ra az EU tagállamok többségében 40 százalékra vagy még feljebb emelje a felsőoktatási képzésben részesült 30-34 évesek arányát.
Az Eurostat számításai szerint jelentős előrelépések voltak a 2002-2013-as időszakban. 10 tagországban megduplázódott a felsőoktatásban részesült 30-34 évesek aránya, Írországban (52,6 százalék), Luxemburgban (52,5 százalék) és Litvániában (51,3) pedig már meghaladja az 50 százalékot is.
Szintén pozitív fejlemény, hogy fokozatosan csökkent azoknak a 18-24 éves fiataloknak az aránya, akik egyáltalán nem részesültek középiskolai oktatásban, vagy nem sikerült befejezniük azt. 2002-ben 17 százalék volt az EU-s arány, 2013-ban 12 százalék.
Magyarországon 2002-ben a 30-34 évesek között 14,4 százalék rendelkezett felsőoktatási végzettséggel, de 2013-ban már 31,9 százalék. A sikeres középiskolai képzésből kimaradók között kevésbé volt látványos a javulás, ott a 2005-ös 12,5 százalékról 2012-re 11,5 százalékra csökkent az arány.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó