A mikrovállalkozások várakozásai a legrosszabbak - hosszú évek óta legrosszabb a foglalkoztatási helyzet
Az elmúlt fél évben romlott a vállalkozások konjunkturális helyzete, de a megkérdezett 1,723 vállalkozás jelentős része e romló tendencia megfordulására számít rövid távon - mondta az MTI tudósítása szerint Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke hétfőn az MKIK Gazdaság és Vállalkozáselemző Intézet (MKIK-GVI) áprilisi felmérését ismertetve. A számok egyelőre inkább pesszimizmust tükröznek.
Az MKIK-GVI konjunktúra mutatója az üzleti bizalom romló tendenciájának folytatódását jelzi 2005 második-harmadik negyedévére. Az index elméleti értéke -1 és +1 közötti sávban ingadozhat. Az előbbi erős pesszimizmust és negatív környezetet, míg az utóbbi optimizmust fejez ki. A tavaly októberi 0.097-es mutató 2005 áprilisára 0.092-re változott.
Parragh elmondta, hogy a mikrovállalkozások várakozásai a legrosszabbak, míg a nagy cégek véleménye a legkevésbé pesszimista. A foglalkoztatási kilátások tovább romlottak, míg egy évvel ezelőtt közel ugyanannyi cég tervezett létszámleépítést, mint létszámfelvételt, addig 2005 áprilisában a vállalkozások 34 százaléka csökkenő létszámmal, 13 százaléka pedig növekvő létszámmal kalkulál az elkövetkezendő hat hónapra vonatkozóan. A 34 százalékos arány 1998 óta - amióta az MKIK elindította a felmérést - a legkedvezőtlenebb kilátást tükrözi.
A vállalkozások beruházási aktivitása szintén negatívan alakulhat. A beruházási tevékenység lanyhulása várható a gépberuházásoknál, miközben az építési beruházások a korábbi szinten stabilizálódhatnak.
A helyzeten az adóterhek csökkentésével segíthet a kormány - vélte az MTI szerint Parragh.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








