A válság, és pénzszűke bizony átírja az emberek szokásait. Egy friss felmérés eredményei szerint a britek körében egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a csináld magad mozgalmak, sokan fodrász helyett is inkább otthon vágják le hajukat, és már borravalót is csak akkor adnak, ha valóban elégedettek voltak a kiszolgálással.
Egy ár-összehasonlító oldal, a Uswitch.com által készített felmérés szerint a szigetország lakói bizony már nem hordják fenn annyira az orrukat mint korábban, hiszen a közel háromnegyedük ahol lehet, igyekszik alkudozni vásárlás előtt, és csak 12 százalékuk válaszolta az, hogy túlságosan szégyenlős ehhez.
Szintén sokan fordulnak az internethez, kedvezmények után vadászva. Számos üzletben ugyanis időről-időre kedvezményeket kínálnak a vásárlóknak, amiket utalványoknak, angolul voucher-eknek neveznek. Léteznek azonban már olyan oldalak is, melyek az össze ilyen élő kedvezményes ajánlatot összegyűjtik, így nem kell sokáig kutakodni, hogy adott termékre hol adnak épp kedvezményt. A felmérés szerint a britek 53 százaléka rendszeresen használ ajándékkuponokat.
További 9,8 millióan, vagyis a szigetország lakóinak 20 százaléka spórol a fodrász-költségen úgy, hogy saját maga, vagy családtagja vágja a haját, 7,8 millióan pedig a borravalót takarítják meg maguknak, amely átlagosan havi 18 fontot jelent.
A felmérés szerint a malacperselyek is újra előkerültek a sublótból, ha már egyszer minden egyes penny számít, ami 24,9 millió brittel számolva 1 milliárd fontnyi megtakarítást jelent.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








