Folyamatosan emelkedik idén a svájci frank bankközi kamata, annak ellenére, hogy az alpesi ország jegybankja márciusi döntésével nem emelte meg az alapkamatot. A frank három hónapos londoni bankközi kamata pénteken 2,84% volt, mely az év eleje óta 0,2 százalékpontos emelkedést jelent. A hitelek forrásköltségének emelkedését a hazai bankok az éles verseny miatt egy ideig lenyelték, mostanra azonban egyre többen kényszerülnek drágításra - írja a Világgazdaság.
Az UniCredit Bank már korábban közölte, hogy a tartósan magas kamatszintet előbb-utóbb a lakossági és vállalati ügyfélállomány kölcsöneiben is érvényesítenie kell a banknak, mely szigorításra végül februárban sor is került a banknál.
Az Erste Bank idén már kétszer is emelte a kamatokat, akadnak azonban, akik az éles verseny miatt a jövőben sem terveznek szigorítást: utóbbi körbe tartozik a tavaly júniusban jelentősen drágító K&H és a novemberben hasonlót lépő CIB. Idén az OTP Bank sem drágította svájci frank alapú hiteleit.
Egy lakáshitelnél már egy százalékpontnyi szigorítás is 10%-kal emelheti meg a havi részletet, és vannak akiknek az elmúlt években 2-3 százalékponttal is emelkedett a hitelkamata.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








