A válság hatására az elmúlt másfél évben jelentősen átalakult a lakáshitelezés rendszere Magyarországon. A devizahitelek visszaszorításával egyre nagyobb teret nyernek a forintalapú termékek, bár a márciusi (hitel/fedezet) és a júniusi (hitelezhetőségi limit) szigorításokkal a bankok többsége a volumen csökkenésére számít.
A válság előtt egyeduralkodó svájci frank alapú finanszírozás - egy-két kivétellel (Aegon, UCB Ingatlanhitel) - szinte teljesen eltűnt a magyarországi bankok kínálatából, az új kihelyezések jellemzően euróban és forintban történnek. Az euró alapú ajánlatok teljes hiteldíj mutatója akár két százalékponttal is kedvezőbb lehet, mint a forint alapú termékeké, ennek ellenére az új szabályok következtében sok ügyfélnek nem marad választása, csak a drágább forinthitelt tudják felvenni.

A bankok által megadott adatok szerint idén átlagosan 5,0-10,0 millió forint lakáshitelt igényeltek az ügyfelek, az átlagos futamidő banktól függően 16 és 21,5 év között alakul. A legmagasabb átlagos igényelt összeget a Sopron Banknál találtuk 10,0 millió forinttal, míg az FHB Bank ügyfelei átlagosan "csak" 4 millió forintot vettek fel. A legalacsonyabb átalagos futamidőt a Volksbank ügyfelei választják 16 évvel, az Aegon Hitelnél viszont 21,5 év a kérelmek átlagos futamideje.
Összehasonlítottuk az új forinthiteleket: ezt kínálják a bankok júniustól
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








