Annyi kell, hogy meglegyen a megfelelő előfizetés, és már élvezhetjük is a hollywoodi kasszasikereket.

A második alkalommal sorra kerülő márciusi kampány során a lakásbiztosítási ügyfelek 59 százaléka tervezi összehasonlítani a lakásbiztosítási kínálatot – derül egy közel 2500 fő megkérdezésével lefolytatott online kutatásából. Az előző év pozitív tapasztalatai nyomán az idei kampányban várhatóan a tavalyinál is több, mintegy 350 ezer lakásbiztosítási szerződést cserélhetnek le az ügyfelek, ami a teljes állomány több mint 10 százalékát teszi ki. Emellett nagyságrendileg ugyanennyi szerződés átdolgozására kerülhet sor kedvezőbb biztosítási feltételek mellett.
A lakásbiztosítással rendelkező ügyfelek idén is aktívak lesznek a másfél hét múlva kezdődő lakásbiztosítási kampány során: 59 százalékuk minimum az ajánlatok összehasonlítását el fogja végezni. A korábbi pozitív tapasztalatokat jelzi, hogy a tavaly már kedvezőbb biztosításra váltóknak közel kétharmada vetítette előre az újabb váltás lehetőségét - derül ki az Insura.hu felméréséből.
A kutatási adatok ugyanakkor arra is rávilágítanak, hogy továbbra is sok az elhanyagolt lakásbiztosítási szerződés: míg tavaly ilyenkor a lakásbiztosítással rendelkező válaszadók 28 százaléka jelezte azt, hogy biztosítását 5 évnél is régebben aktualizálta, ez az arány az elmúlt egy év alatt csak 3 százalékkal, 25 százalékra mérséklődött. Az öt éven túli időtávon már jelentős kockázata van annak, hogy a lakás nem a megfelelő értékre van biztosítva. A márciusi lakásbiztosítási kampány ismét enyhíthet ezen a problémán.
A kampány az aktívabb kommunikáció révén hozzájárul az ügyfelek tájékozottságának növeléséhez is. Tavalyhoz képest 49-ről 57 százalékra nőtt azoknak a lakásbiztosítási ügyfeleknek az aránya, akik hallottak már a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosításokról (MFO), amelyek a Magyar Nemzeti Bank standard követelményeinek megfelelő, egyszerűen összehasonlítható termékek, és amelyeket a 14 lakásbiztosítást kínáló biztosító közül 13 is forgalmaz már. Ebben persze szerepe volt egyes biztosítók árazási stratégiájának is, amelyek a standardizált MFO-termékeket igyekeztek kedvező áron kínálni. Ennek köszönhetően az Insura.hu-n tavaly megkötött MFO-k átlagdíja 31 400 volt, ami jóval kedvezőbb az összes lakásbiztosítás 37 300 forintos átlagdíjánál.

Bár a lakásbiztosítási kampány során elérhető kedvezmények teljes palettája csak március 1-jével ismerjük majd meg – több biztosító is csak ekkorra ígérte az időszakhoz kapcsolódó kondíciók közzétételét –, a már jelenleg is rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a biztosítók többsége komoly akciókra készül. Különféle díjkedvezmények együttes hatására egyes társaságoknál akár 50 százaléknál nagyobb díjkedvezmény is elérhető lesz az előzetes információk szerint. További vonzó lehetőségként néhány biztosító ingyenesen kínál választható kiegészítő fedezeteket, ami szintén hozzájárul a biztosítottság szintjének javulásához. Emellett különféle nyereményjátékok meghirdetésére is számítani lehet.
Az aktívabbá váló piaci verseny eredményeként a kampány időszakában ismét 15-20 százalékkal mérséklődhet a lakásbiztosítási átlagdíj az év más időszakaihoz képest
– mondta dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez bőven adhat lehetőséget arra, hogy a korábbi lakásbiztosítási szerződésük feltételeit az ügyfelek még további kiegészítő fedezetekkel bővítsék, miközben az eddigi díjnál alacsonyabb összeget fizetnek.”
Az idei kampány határidői
Idén is március 1 és 31 között zajlik a lakásbiztosítási kampány, melynek keretében az ügyfeleknek a lakásbiztosítási szerződésük évfordulójától függetlenül lehetőségük lesz arra, hogy meglévő szerződésüket egy számukra kedvezőbbre cseréljék. Új szabály, hogy a felmondott szerződések egységesen április 30-án szűnnek meg, függetlenül attól, hogy azokat a kampány melyik napján mondták fel.
Mikor érdemes dönteni váltásról?
A kampány során a biztosítóknak lehetősége lesz arra, hogy akár a kampányidőszak közepén is új, azonnal elérhető konstrukciókkal erősítsék versenypozícióikat. Ezért nem feltétlenül érdemes már az első napokban meghozni a végleges döntést, ugyanakkor célszerű lehet elkerülni az utolsó napok rohamát is.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


