Szinte nincs már olyan ember hazánkban aki még ne találkozott volna biztosítási ügynökkel. A biztosítók jelentéseiből és az összesített adatokból kiderül a legtöbb esetben nem is volt hiábavaló a megkeresés. De mi alapján és milyen termékeket választunk?
Nyugat-Európában az élet és nem-élet biztosítások megoszlása a teljes portfolión belül 60-40 százalék. Nálunk a helyzet épp fordított, illetve a tendenciák a kiegyenlítődés irányába mutatnak. Tehát bőven van még tere az életbiztosítások növekedésének. A bővülésnek nem szab gátat a termékkínálat sem, ugyanis különböző konstrukciókból találunk bőven alternatívát a hazai piacon.
Mi alapján választunk?
Egyes tanulmányok szerint, a leendő ügyfeleket egyre nagyobb mértékben befolyásolja biztosító választáskor a barátok és ismerősök véleménye. Tehát hellyel-közzel erre vezethető vissza, hogy szinte minden közvetítő ajánlások alapján dolgozik. Míg 2005-ben az ügyfelek 44 százaléka érezte úgy, hogy ajánlás útján választana biztosítót, addig 2006-ban ez az arány már 55 százalék volt.
A következő leggyakoribb szempont a választáskor, hogy ki mennyire ismeri a szolgáltatót. A potenciális ügyfelek 45 százaléka annál a biztosítónál vásárol új terméket, amelyet ismer vagy amelynek már ügyfele.
Mit választunk?
A személybiztosítások közül az elérésre szóló életbiztosítások a legkedveltebbek. Ilyen típusú konstrukciót szinte minden tizedik biztosítással rendelkező ügyfél köt. A vegyes életbiztosítással rendelkezők aránya 8 százalékos, ez emelkedő tendenciát mutat. Ebből kifolyólag a tisztán elérési konstrukciók aránya a teljes portfolión belül csökkenő tendenciát mutat. Az életbiztosítások körében egyre nagyobb súllyal esik latba a megtakarítási céllal történő konstrukció-választás.
A biztosítási konstrukciók között már évek óta vezetnek az egyszeri díjas termékek. Ez tavaly részben betudható volt a kamatadó "jótékony" hatásának is. Bár a folyamatos és az egyszeri díjas konstrukciók közötti olló fokozatosan zárul, azért még az elmúlt évek kiemelkedő növekedését ezen termékeknek köszönhette a szektor.
A terméktípusok közül a unit-linked termékek azok, amelyek az elmúlt években jelentősen visszaszorították a vegyes életbiztosításokat. A jövőben pedig az index-linked termékek és a járadéktípusú biztosítások kerülnek leginkább előtérbe.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az elérési biztosítások felfutását, az alacsony díjtételek mellett, a hitelezési "boom" is felerősítette. Ugyanis az effajta biztosításokat előszeretettel kötik hitelkonstrukciók mellé.
Azonban a jövőben egyre inkább a megtakarítás kerül előtérbe, mind a hazai lakosság mind pedig a piaci szereplők vonatkozásában. A fókuszváltás pedig egyúttal eredményezheti a más típusú konstrukciók térnyerését.
Összességében, tehát a közvetítők továbbra is dörzsölhetik a markukat. Ugyanis az élet és nem-élet szektor teljes portfolión belüli részarányának változása, illetve a megtakarítási (leginkább nyugdíjcélú) szokások változása, továbbra is megfelelő terepet biztosít a piac növekedésének, ezáltal az új ügyfelek "becserkészésének" is.
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








