Az európai elektromobilitási átállás már a nagyüzemi iparosítás szakaszába lépett, a költséghatékonyság, a lokalizáció és az akkumulátorlogisztika kulcskérdéssé vált.
A kínai autógyártók jelentős előnyre tettek szert a globális elektromos járműpiacon, megelőzve a versenytársakat, köztük a Teslát is - derül ki a Nemzetközi Tiszta Közlekedési Tanács (ICCT) legfrissebb jelentéséből- tudósított a Reuters.
Kína kulcsszerepet játszik a globális elektromos átállásban, hiszen az országban évente több mint 11 millió elektromos járművet értékesítenek, ami a globális eladások több mint felét teszi ki. Idén először fordult elő, hogy a kínai elektromos járművek havi eladásai meghaladták az egymillió darabot, amit a Rho Motion elemzőcég szerint az erős belföldi kereslet és a kínai gyártók célzott exporttörekvései hajtottak.
Az ICCT adatai szerint a kínai autógyártók foglalják el az első öt helyet a zéró emissziós járművek (ZEV) kategóriájában, valamint az elektromos járművek eladási részesedésének rangsorában az első hat helyből ötöt. Olyan vállalatok, mint a Geely és a SAIC már elérték az 50%-os elektromos jármű részesedést, így 2025-ös céljaikat egy évvel korábban teljesítették.
A BYD 2024-ben először előzte meg a Teslát a tisztán elektromos járművek (BEV) globális eladásaiban. A kínai gyártó tisztán elektromos eladásai 25%-kal, míg a tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek (PHEV) kombinált eladásai 47%-kal nőttek 2023-hoz képest. A kutatóintézet mindkét vállalatot a "Vezetők" kategóriába sorolta.
"Ahogy a kínai autógyártók globálisan terjeszkednek, más vezető globális gyártók sürgető nyomás alatt állnak, hogy felgyorsítsák saját átállásukat, vagy kockáztassák versenyképességük elvesztését" - nyilatkozta Drew Kodjak, az ICCT elnök-vezérigazgatója. Hozzátette: "A szélesebb globális autóipar számára ez már nem csak a jövőbeli célok teljesítéséről szól, hanem arról, hogy versenyképesek maradjanak egy olyan piacon, amely rohamosan fejlődik."
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








