Figyelembe kell venni a lakásárak alakulását, a bérleti díjak emelkedését is.

Itt a friss pesti dugótáblázat: órákat spórolhatsz, ha ekkor inkább nem indulsz útnak a fővárosban
Csütörökön délután és kedd reggel a legrosszabb közlekedni Budapesten, ekkor vannak a legnagyobb dugók - derült ki egy navigációs cég adataiból. A 2023-as év legzsúfoltabb napja a magyar fővárosban december 6-a volt, amikor majdnem 26 percbe telt megtenni 10 kilométert a belvárosban.
A tavalyi évben csökkent az átlagos dugóban töltött idő Budapest belvárosában: a TomTom navigációs cég adatai szerint a 10 km megtételéhez szükséges átlagos idő 30 másodperccel csökkent a fővárosban. Összességében a magyar fővárosban tavaly átlagosan 21 perc és 10 másodperc alatt lehetett 10 kilométert megtenni, ezzel Budapest a világ 58. legdugósabb városa volt. A 2023-as év legzsúfoltabb napja a magyar fővárosban december 6-a volt, amikor majdnem 26 percbe telt megtenni 10 kilométert a belvárosban.
Mint kiderült, ha valaki napjában 20 kilométert autózott Budapest belvárosában, akkor az év során összesen 405 órát tölthetett a forgalomban, átlagosan 171 órát ült a dugóban az, aki a csúcsforgalomban közlekedett - azaz 7 napot és 3 órát. De mindez több mint 14 órával kevesebb, mint amennyi 2022-ben volt.
A navigációs adatok alapján kiderült, hogy 2023-ban a fővárosban reggel 7 és 9 között tart a csúcsforgalom, délután pedig 3-kor már erősödik a dugó, és egészen 6 óráig nagy a forgalom az utakon. Kivéve pénteken, amikor már délután 1 óra körül elkezd emelkedni a 20 kilométerre jutó utazási idő. Összességében egy átlag autós, aki 20 kilométert ingázik, tavaly. Azt is megnézték, hogy mely időszakban ajánlott leginkább elkerülni Budapestet:
a legnagyobb dugó 2023 nagy átlagát nézve csütörtökön délután 4 és 5 között volt, ekkoriban 20 kilométer megtétele átlagosan több mint 57 perc volt a belvárosban.
Íme a részletes belvárosidugótáblázat:

Az is kiderült, hogy valamivel nagyobb a torlódás a délutáni csúcsban, ekkor 20 kiliméter megtételéhez 54 perc kellett átlagosan tavaly, míg a reggeli dugóban ugyanekkora távolság 51 perc alatt volt meg.
A pesti külvárosban a legrosszabb időszak a kedd reggel volt, 8 és 9 óra között több mint 33 perc alatt lehetett megtenni 20 kilométert az éves átlagok szerint.
A külvárosban közlekedők esetében egyébként nem volt különbség a reggeli és az esti csúcsidőszak között, mindkét esetben átlagosan 31 percbe telt megtenni 20 kilométert. Aki csak a külvárosban, de csúcsidőben autózott, az összesen 77 órát töltött a dugóban tavaly, ami 3 napot és 5 órát jelent - ez 5 óra 2 perccel kevesebb mint 2022-ben volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Íme a dugótáblázat a külvárosi részeken:

A vizsgált, 225 európai város közül Budapest a 28. a dugók tekintetében, hasonló a helyzet a magyar fővárosban is, mint Lipcsében, Krakkóban, Bécsben vagy akár Firenzében. A navigációs cég rangsora szerint a legnagyobb dugók 2023-ban Londonban voltak. A brit fővárosban egy tipikus 10 km-es utazás átlagos ideje 2023-ban 37 perc és 20 másodperc volt. Ez egy perccel több, mint 2022-ben, és azok számára, akik csúcsidőben ingáznak reggel és este 10-10 km-t, a helyzet még rosszabb. Ezek a sofőrök naponta egy óra és 28 percet töltenek a forgalomban, és naponta körülbelül 38 percet veszítenek idejükből a dugók miatt.
A második legdugósabb város Dublin volt tavaly, ahol 10 kilométer megtételéhez 29 perc 30 másodperc kellett, és a szám szintén 1 perccel rosszabb lett, mint 2022-ben volt. 26 perc feletti időket mértek Milánóban, Bukarestben, Brüsszelben, Rómában és Párizsban is, úgyhogy innen nézve a pesti dugóhelyzet nem is annyira rossz. Főleg ha azt is hozzávesszük, hogy az összes felsorolt városban nőtt a 10 kilométer megtételéhez szükséges idő.
A lista végén Taranto áll, amely Olaszország Puglia régiójának második, Dél-Olaszország harmadik legnagyobb városa, itt 10 perc és 20 másodperc volt megtenni 10 kilométert tavaly, a második legkevésbé dugós város Middlesbrough lett, de a csehországi Ostravában vagy a belgiumi Charleroiban sem sokkal rosszabb a helyzet.
Címlapkép: Balogh Zoltán, MTI/MTVA

Megmutatta vadiúj Ferrariját a dúsgazdag Jákob Zoli: 260 millióért vehette az 1000 lóerős csúcsgépet
Átvette vadonatúj Ferrariját a milliárdos Jákob Zoltán, az 1000 lóerős szuperautó 260 millió forintba kerülhet

Sok idős magyar bukja a jogosítványát egy új szabály miatt? Ez alól nem lesz kibúvó, mindenkit érint
Az EU egységes digitális vezetői engedélyt vezet be, de a jogosítványok meghosszabbításának feltételeiről a tagállamok dönthetnek. A háziorvosok szerepe is megnőhet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője (x)
A SPAR Magyarország nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Portfolio Gen Z Fest 2025


