Szakértők ezért utánajártak, hogy mennyivel gyorsabban lehet eladni azokat az ellenőrizhető autókat, amelyekhez az alvázszámot is feltöltik.
Összhangban van az e-rollereket érintő szabályozás azzal, amit a szakmai szervezetek javasoltak már sok évvel korábban is - ezt tudta meg a Pénzcentrum az e-rollerekkel is foglalkozó Jövő Mobilitása Szövetségtől. A száguldozástól nem kell félni az elnök szerint, de az is intő jel, hogy már sokkal több magántulajdonú roller van az utakon, mint amennyit kölcsönzéssel használunk.
Meglehetősen nagy hullámokat keltett a hét elején Révész Máriusz, az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos bejelentése. Mint elmondta: már csak az Építési és Közlekedési Minisztérium jóváhagyására vár az a javaslatcsomag, ami hosszú évek adósságát törlesztve végre szabályozza az elektromos rollereket a közlekedésben. Szavai szerint 25 km/h-s sebességnél húzzák meg azt a határvonalat, ami eldönti, hogy a rollerezőkre a segédmotoros kerékpár, vagy a sima kerékpározás szabályai vonatkoznak-e.
Tegnap két szakértőt is megkérdeztünk a témában, és egy cikkben is összegeztük, amit minderről megtudtunk, de befutott még egy válasz az ezzel foglalkozó szövetségtől - lássuk, ők hogy vélik a rollerek szabályozásának a kérdését!
Nem lesz száguldozás
Amint Pukler Gábortól, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökétől megtudtuk, ők is részt vettek ötleteikkel a javaslatok kidolgozásában, de azt nem tudják, hogy pontosan mivel járultak hozzá. Önmagában persze a javaslatok meglétét ők is hatalmas előrelépésnek tartják.
Az elektromos rollerek szabályozását illetően az elmúlt években szövetségünk – amelyen belül a Mikromobilitási Munkacsoport folyamatosan dolgozik ezen a területen – a többször is elküldte szabályozási javaslatait az illetékes hatóságoknak. Javaslataink közül úgy látjuk, több is beépítésre kerülhet, de a pontos javaslatcsomagot sajnos nem ismerjük.
Pukler Gábor azt is megjegyezte, hogy biztosan nem lesz fennakadás a rollermegosztó cégek működésében: az így igénybe vehető járművekben eleve benne van a 25 kilométeres sebességblokkoló, vagyis ennél gyorsabban nem lehet menni velük.
Az országban működő roller megosztó szolgáltatók rollerei egységesen 25 km/h sebességre vannak korlátozva, így a fent említett határ a szolgáltatók működését nem érinti, a hazai mikromobilitási szektorra nem káros a sajtóból megismert szabályozási javaslat, viszont nagyon fontos, hogy nehéz lenne véleményezni a szabályozás teljes körű ismerete nélkül.
Sokkal több már a saját roller
Az elnök a Pénzcentrumnak azt is elmondta, hogy a saját tulajdonú rollerek már régen átvették a bérelhetőek helyét - sokan inkább beruháznak egy ilyenbe, de az jó kérdés, vajon ki és hogyan ellenőrzi majd, hogy éppen mennyivel mentek?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Jövő Mobilitása Szövetség iparági szakértőinek becslése alapján nagyságrendileg 80.000-100.000 magán tulajdonú eszköz lehet Magyarországon, amely jóval meghaladja a kölcsönzési célú elektromos rollerek számát. Az ismert adatok alapján évekkel ezelőtt átfordult a megoszlás és évről évre folyamatosan nő a magántulajdonban levő rollerek aránya, sőt egyre több vállalat ismeri fel a mikromobilitási megoldások előnyeit és sikeresen implementálják a céges közlekedési eszközparkba. Az ellenőrzés minden szabályozás egyik kulcspontja. Konkrét javaslatokat tettünk erre is, ami az egyszerű és egyértelmű mérhetőséget és kezelhetőséget helyezte előtérbe
Pukler Gábor hozzátette, hogy a saját tulajdonú rollerek végsebessége korlátozható szoftverrel, de a 25 km/h-s korlátozás is egybevág az elképzeléseikkel.
Fontos különbséget tenni a teljesítmény és sebesség korlátozás között, de természetesen van összefüggés a motorteljesítmény és a maximális sebesség között. Ugyanakkor motorteljesítménytől függetlenül az elektromos rollerek többségének végsebessége szoftveresen korlátozható – a megosztott rollerek esetében is így járnak el a szolgáltatók. A Jövő Mobilitása Szövetség javaslataival összhangban van a 25 km/h-ás korlátozás, hiszen kerékpárral is hasonló sebességgel lehet haladni, az ilyen eszközöknek a kerékpárok között van a legjobb helyük, ahogy a legcélszerűbb az azonos menetteljesítményű eszközöket ugyanazon közlekedési útvonalra terelni
- mondta lapunknak küldött válaszaiban a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke.
Új filléres kínai népautó tarolhat Magyarországon: áprilisban jelenik meg, mindent boríthat a piacon
Az MG Motor kínai autógyártó cég nagy sikereket aratott Angliában a kisautó MG3-mal. A friss generáció elérhető lesz Európa többi részén is.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Izrael megölte a Hamász egyik magas rangú katonai vezetőjét
- Az Országgyűlésben is téma volt Vitézy Dávid indulása
- Budapest több forgalmas útját, a belváros egy részét is lezárják – térkép
- Útzár - felborult egy katonai terepjáró az M5-ös autópályán
- Szigorítás jön, ugorhat a sportos diákok apró kedvezménye
- Német–osztrák gázvita: 100 millió eurós többletköltséget jelent egy pótlék Ausztriának