Egyre dinamikusabb a fogyasztás helyreállása, márciusban 4,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ezzel már három egymást követő hónapban nőtt a fogyasztás - közölte az NGM.
A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.
Szívesen vásárolunk mobilról, ami nem meglepő: otthonról akár két kattintással beszerezhetünk bármit, ehhez pedig már a számítógépet sem kell bekapcsolni. Az európai lakosság 41 százaléka például napi szinten intézi így vásárlásait - derül ki a Mastercard közleményéből. A vállalat megbízásából készült reprezentatív felmérésében 11 európai ország 18 000 lakosát, köztük a magyarokat kérdezte. A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. Emellett a többség a kanapéról vásárol (82 százalék), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25 százalék).
A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43 százalék). Ugyanakkor látható az is, hogy melyik ágazatok fektetnek nagy energiát online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe: hazánkban a mobilos élelmiszer bevásárlás (37 százalék) és a parkolójegy vásárlás is (34 százalék) jár ebben élen. A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve, otthona nyugalmából, mobiltelefonról szerzi be. A megkérdezettek többsége (64 százalék) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról. Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.
- mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországi igazgatója.
Nem csak Magyarországon, de egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek közel fele (47százalék) legalább heti egyszer vagy akár még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.
Karácsonyra is mobillal vásárolunk
Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az karácsonyi ünnepekre készülve sokan élnek a gyors és egyszerű mobilos vásárlás lehetőségével kihasználva a várakozással töltött időt vagy szüneteiket.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.
Ezért szeretjük
Számos előnyét látjuk a mobilos vásárlásnak: a megkérdezettek 44 százaléka szerint ezek közül a gyorsaság a legfontosabb, mások az egykattintásos vásárlást (33 százalék), az egyszerű tájékozódást (30 százalék) és a megerősített biztonságot (14 százalék) nevezték meg. Különösen az angolok (22 százalék), írek (21 százalék), spanyolok és a franciák (20 százalék) tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát. A lengyel (63 százalék), német (59 százalék) és svájci (56 százalék) fogyasztók a leghatékonyabbak, ők minden előnyénél többre tartják a gyorsaságot.
A ruhavásárlást is mobilról intézzük
A megkérdezettek több mint fele (54 százalék) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 százalék) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.
Rengeteg magyar kedvenc termékét változtatják meg: ennyit a legendáról, ezt is megtépte az idő szele
Hamarosan kapható lesz kés nélküli svájci bicska is, a cég ezzel reagál az egyre szigorodó nemzetközi szabályozásokra.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
- Ismét bontják az illegálisan épült stégeket a Balatonnál
- Még mindig rengetegen vásárolunk a neten óvatlanul
- Ez az igazi pofátlanság: a rendőrség nevében támadnak a telefonos csalók
- Súlyos rendőrségi levelet kap 611 autós – lesz egy 390 ezres csekk is
- Hszi Szerbiába ért
- Felnégyelte Kanada a magyar jégkorong-válogatottat - bejelentés edzőügyben