Idén is elérhető a Wolt népszerű karácsonyfa-házhozszállítási szolgáltatása, amely segít megkímélni a vásárlókat a cipekedéstől és a sorban állástól.
Idén sem csökkent a technológia iránti érdeklődés a magyarok körében, sőt a vásárlók egyenesen megrohamozták a boltokat a legújabb eszközökért. Az egyik hazai műszaki áruházlánc 2024-es adataiból kiderül, hogy bár az internetes vásárlás aránya tovább nőtt, a hagyományos áruházak forgalma még mindig meghatározó . Különösen az ünnepi időszakban ugrott meg az üzletek látogatottsága: sokan ugyanis a késői szállítás helyett a személyes átvételt részesítették előnyben.
2024 nagy nyertesei a mobiltelefonok, ezen belül is kiemelkedtek a mezőnyből az iPhone modellek: az iPhone 15 és az iPhone 13 fej-fej mellett vezették az eladási listát. Az alapváltozatok (128 GB) mellett a különböző színvariációk is nagyban hozzájárultak a kimagasló eredményhez. A dobogó harmadik helyére a Sony PlayStation 5 játékkonzol került, amely idén is stabil keresletet mutatott.
Az év slágertermékei közé tartozott az Apple AirPods Pro vezeték nélküli fülhallgató is. Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy egy nagyságrendileg 100 ezer forintos árszinten kapható kiegészítő termék megjelenjen a Top10-es listán.
Érdekes technológiai piaci fordulat, hogy a mobiltelefonok forgalma messze túlszárnyalta a televíziókét. Kijelenthető, hogy a tv-készülék kategória súlya a forgalmat tekintve csökkenő tendenciát mutat a MediaMarktnál, ami részben a fiatalok változó filmnézési szokásaival is magyarázható.
Egy ilyen forró nyár után nem meglepő, hogy a klímák éves forgalma a másfélszeresére nőtt az előző évhez képest, sokan felkészültek a jövőben is várható a szélsőségesen meleg időjárásra. Kiemelkedő növekedést produkáltak az állóporszívók is, a kereslet ebben a kategóriában közel 30 százalékkal nőtt az év végére.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Infláció és vásárlói szokások
A cég adatai szerint 2024-ben a fogyasztók egyre tudatosabbá váltak. Jobban megtervezték költéseiket, a kedvezőbb árú termékek iránti kereslet erősödött, és a vásárlók érezhetően az olcsóbb termékkategóriákat részesítik előnyben. Az állóporszívók és a klimatizálók növekedése mellett az iPhone modellek iránti töretlen kereslet is azt mutatja, hogy mindeközben a prémium kategóriás termékekre is hatalmas az igény.
"A 2024-es év adatai alapján azt látjuk, hogy a top kategóriájú műszaki újdonságok, így a mobiltelefonok és az egyre tudatosabb vásárlási szokások voltak a legnagyobb hatással az idei forgalomra. Számunkra az a legfontosabb, hogy vásárlóink gyorsan, kényelmesen és biztonságosan jussanak hozzá a legújabb műszaki cikkekhez, legyen szó a webshopunkról, házhoz szállításról vagy éppen az országosan elérhető áruházaink nyújtotta személyes vásárlási élményről. Követve a piaci igényeket, a fókuszt a kiegészítő szolgáltatásokra, például az üzleten belüli tanácsadásra és a GaranciaPluszra helyezzük 2025-ben." - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezető igazgatója.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








