Az Európai Bizottság gazdasági biztosa figyelmeztetést adott ki Magyarország és Málta számára a költségvetési hiánycélok be nem tartásának kockázata miatt.
Nem elég az élelmiszer-infláció: mit kezd a kormány a szolgáltatások folyamatos drágulásával?
A hazai infláció fő hajtóerejét jelenleg nem az élelmiszerek, hanem a szolgáltatások áremelkedése jelenti, ami februárban átlagosan 9,2 százalékos volt. A drágulás hátterében elsősorban a bérköltségek növekedése és azok fogyasztókra történő áthárítása áll- írja a 24.hu.
Miközben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az élelmiszerárak emelkedése ellen küzd és március 17-től árrésstopot vezetett be 30 termékkategóriára, a statisztikák azt mutatják, hogy a szolgáltatási szektor áremelkedése jelenti a legnagyobb kihívást az infláció elleni küzdelemben.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2023 novembere óta folyamatosan a szolgáltatások szektorában mérhető a legnagyobb mértékű drágulás. Januárban az élelmiszerek 6 százalékos áremelkedésével szemben a szolgáltatások 8,5 százalékkal drágultak, februárban pedig ez az olló tovább nyílt: az élelmiszerek 7,1 százalékos drágulásával szemben a szolgáltatások átlagosan 9,2 százalékkal kerültek többe.
A KSH részletes statisztikái szerint 24 szolgáltatási kategória mutatott az átlagosnál magasabb áremelkedést. A legnagyobb drágulás a 'máshova nem sorolt egyéb szolgáltatásoknál' volt megfigyelhető (19,2 százalék), ezt követték a személyszállító járművekkel kapcsolatos egyéb szolgáltatások (16,3 százalék) és a telefonálási és telefaxszolgáltatások díjai (16 százalék).
A jelentős áremelkedés hátterében elsősorban a szolgáltatószektor sajátosságai állnak: ebben a szektorban a bérköltségek emelkedése sokkal erőteljesebben befolyásolja a teljes költségszerkezetet, mint a kereskedelem vagy az ipar esetében. A vállalkozások pedig ezeket a növekvő költségeket jellemzően beépítik áraikba, ami végső soron magasabb árszinthez vezet.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








