2025-ben graffitikkel, illegális falfirkákkal 2500 négyzetméternyi felületen csúfították el a MÁV-csoport kezelésében lévő épületeket, járműveket.
Leleplezte mestertervét a Primark: rengeteg új boltot nyitnak, Budapesten is jöhet egy újabb?
A Primark május 28-án megnyitotta első magyarországi üzletét Budapesten, az Arena Mallban, amely fontos lépés globális terjeszkedési terveiben. A cég célja, hogy 2026-ig a jelenlegi 440-ről 530-ra növelje üzleteinek számát világszerte, és a budapesti bolt jelentős mérföldkőként szolgál ebben a bővülésben.
Ahogy arról a Pénzcentrumon beszámoltunk május 28-án nyitotta meg első boltját a Primark Magyarországon az Aréna Mallban. Lapunk ráadásul már a hivatalos nyitás előtti napon beleshetett a kulisszák mögé, bejártuk a boltot, és szétnéztünk miért is van ekkora hype a fast fashion/home boltlánc körül. A helyszínen készült képeinket a lenti galériában tudod megnézni.
Az olcsó ruhák, és divatos kiegészítők aztán tényleg megtették a hatásukat, a nyitás napján tényleg bődületes sor kígyózott a Primark előtt. Szó szerint gyakorlatilag egymást taposták az emberek, és hát ember volt a talpán, aki kivárta, hogy beléphessen a boltba. Az üzlet népszerűsége ráadásul azóta sem csökkent, állandóan olyan beszámolók érkeznek, miszerint nagy zsongás van a meglehetősen olcsó fast fashion bolt körül.
Ez a bolt még csak a kezdet?
A Primark budapesti nyitása meglehetősen fontos esemény volt a vállalat életében, ami hosszú évek óta terjeszkedik Kelet-Közép-Európában. A beruházás is ennek megfelelően igen jelentős mértékű volt, mintegy 8 millió euróból (jelenlegi árfolyamon majd 3,2 milliárd forint) valósult meg, és 180 munkahelyet teremt. Ezzel az üzlettel egyébként a vállalat már a 6. országban van jelen ebben a régióban, ahol összesen 13 üzlete van.
A lánc 2024-ben további boltokat nyitását is tervezi, az év végéig ott lesznek Temesváron (Románia), Bydgoszczban (Lengyelország), és Prágában is megnyitják második üzletüket. A terjeszkedés pedig nagyon is tudatos, elérhető információk szerint a vállalat
2026 végére a jelenlegi 440 boltjából világszerte 530-at szeretne.
"Majdnem öt évvel az első áruházunk megnyitása után a régióban örömmel ünneplünk egy újabb jelentős mérföldkövet, nevezetesen hogy a budapesti üzlettel összesen már 17 piacon vagyunk jelen nemzetközi szinten" – mondta a nyitással kapcsolatban Paul Marchant, a Primark vezérigazgatója.
A hazai boltnyitással kapcsolatban Maciej Podwojskival, a Primark közép-kelet-európai vezetőjével is beszélgettünk, aki lapunknak elmondta, a magyarországi terjeszkedés a Primark folyamatos befektetését és elkötelezettségét mutatja a közép- és kelet-európai régió iránt, a sikeres szlovéniai, lengyelországi, csehországi, romániai és szlovákiai üzletnyitások után. És bár a vezető a konkrét pénzügyi céljaikról nem beszélhetett, azt elmondta, hogy egyelőre az Arena Mallban található új üzletük megnyitására összpontosítanak, de új lehetőségeket keresnek arra, hogy fejlesszék és építsék a kapcsolataikat Közép- és Kelet-Európa más helyszínein is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Van még hová fejlődni Magyarországon is
Nemrégiben egy Primark-rajongó a közösségi médiában osztotta meg élményeit a világ legnagyobb, birminghami áruházáról. Az épület 5 emeletes, és olyan különleges szolgáltatásokkal várja a vásárlókat, mint egy külön szépségstúdió, Disney kávézó, vagy éppen egy szelfiző terület. Az üzlet területe egyébként 160 ezer négyzetméter (a budapesti egység mintegy 3100 négyzetméteres), ami nem meglepő módon a vállalat rajongója szerint „hihetetlen”.
Az épületben persze minden megtalálható, gyakorlatilag olyan mint egy mini pláza, amit egyetlen üzlet üzemeltet, van benne étterem, és a ruhák vásárlása mellett egyéb szépészeti szolgáltatásokat is igénybe lehet venni. De ugyanígy megtalálható itt egy giganagy OTTHON részleg is, nem csoda, hogy a kommentek között sok olyan üzenetet lehetett olvasni, miszerint sokan akár egy egész napot is szívesen eltöltenének itt.
Te mit gondolsz a saját márkás termékekről?
A következő hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni egyetem közös, nagymintás felmérést végez, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az alábbiakban arra szeretnénk megkérni, hogy töltsd ki a kérdőívet, ezzel segítve munkánkat. Köszönjük!
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








