A dohányzás egészségre gyakorolt káros hatásainak tudatosulása egyre több felnőttet ösztönöz a leszokásra.
Ezért lett annyira őrült drága a tészta a magyar boltokban: sokkoló, ami a vásárlókat fogadja
Miközben Magyarországon az egy kilós Barilla tészta több mint 2000 forint, addig Olaszországban és Franciaországban 600-800 forintba kerül – írja a Telex. Az itthoni drágaság okai szerteágazók, a szereplők pedig leginkább hallgatnak, így nehéz fényt deríteni az igazságra.
Miközben a hazai Spar vagy az Achan webshopjában a Barilla olasz tésztamárka 1 kg-os penne rigate durum tésztája 2 149 forintba kerül, addig Olaszországban átváltva kb. 670, Franciaországban 830 forintért szerezhető be. A lap azt írja, hogy ezt a több mint két-háromszoros árkülönbséget nehéz megindokolni. De a cikk szerint az lehet az egyik elfogadható gondolat, miszerint a Magyarországon teljesen máshova van pozicionálva a Barilla márka, mint egyes nyugati országokban. Jó pár gazdagabb országban a Barilla szinte belépőáras terméknek számít, nálunk viszont inkább prémium terméknek tartják.
Éppen ezért itthon sokkal magasabb árat is elkérhet érte a forgalmazó, de az üzletek is könnyen hozzádrágíthatják az amúgy is rendkívüli mértékben dráguló magyar tésztákhoz. A lapnak a hazai állapotokról, leginkább a tojásos tésztákról a Soós Tészta Kft. nyilatkozott. Ők elmondták, cégük 40 éve működik, ez idő alatt szerintük eddig még soha nem volt példa arra, hogy minden költségelem egyszerre növekedjen, ráadásul ilyen mértékben. Szerintük viszont ők a saját termékeiket nem drágították annyival, amennyivel az üzletek drágábban adjak, a fogyasztói árra ugyanis ilyen értelembe nekik nincs ráhatásuk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján