A Semmelweis Egyetem Orvosi Képalkotó Klinikáján soron kívüli CT-időpontokkal segítik a budapesti daganatgyanús betegek mielőbbi diagnosztizálását.
Nagyüzemi ékszer-átverésről hullott le a lepel: vizsgálódik hatóság, sok pénze bánhatta, aki bedőlt
Eljárást fog fojtatni az illetékes hatóság az úgynevezett Feng Shui fekete obszidián karkötők ügyében, amiről a Pénzcentrum 2021 novemberében számolt be. Mint megtudtuk, a GVH nem illetékes az ügyben, de a fogyasztóvédelem igen.
A Pénzcentrumon 2021 novemberében számoltunk be arról, hogy például a Youtube-on is szélsebesen terjed egy reklám, amiben úgynevezett fekete obszidián karkötőket promóznak. A hirdetés azt sugalmazza, hogy ezeknek a karkötőknek a viselése jobbá, gazdagabbá, egészségesebbé teszi viselőjük életét. A reklámvideók, mert hogy több is van, teljes arzenált vetnek be annak érdekében, hogy az ember érzelmeire hassanak. Hangulatos, hol szomorú, hol életigenlő zene fut az anyagok alatt, a narráció jól érthető, kellemes tempójú. Az anyagban megjelenő szövegnek pedig az az egyetlen célja, hogy a magát rossz passzban, rossz anyagi helyzetben érző személy felfigyeljen arra, mások is hasonló cipőben járnak, mint ő, de ne aggódjon, bajaira van egyszerű megoldás…
Sajnos ez nem ilyen egyszerű
Lapunk több szakértői szervezetet is megkeresett az ügyben, lévén, hogy a világ egyik legnagyobb videó megosztó portálján futnak a minimum véleményezhető reklámok:
természetesen átverésről van szó, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a hirdető cég
- fogalmazta meg sommás válaszát az ügy kapcsán Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke. A szakember részleteiben is elemezte lapunknak a videókat, mint mondta, „ezek egyértelműen olyan reklámok, amik burkoltan valós információként próbálnak feltüntetni valami olyat, ami nem igaz”. A reklám az ügyvezető elnök szerint egyértelműen arra apellál, hogyha valaki megveszi a szóban forgó karkötőket, akkor meg fog gyógyulni, gazdag lesz, rendben lesz az élete.
Az ügyvezető elnök szerint a reklámok egyértelműen kimerítik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat jogi tényállását, amiért a hirdető céggel szemben hatósági eljárás indítható. Kérdéseinkkel a Gazdasági Versenyhivatalt is megkerestük, akik nem csak hogy elmondták véleményüket az ügyben, de mint most kiderült, megkeresésünk kapcsán elkezdtek vizsgálódni is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezek során pedig kiderült, hogy a Gazdasági Versenyhivatal a kereskedelmi gyakorlat tisztességtelelenségét abban az esetben vizsgálja, ha az alkalmas arra, hogy érdemben befolyásolja a vállalkozások közötti piaci versenyt. Ez utóbbit azonban nem tudták megállapítani a Feng Shui fekete obszidián karkötőt forgalmazó ECOMM MOVADGENCY SL (C/ Dublín, 1 Las Rozas, Madrid, 28232 and C.I.F. B87936753, Spanyolország) cég ellen. Igen ám, de a történet itt még nem ért véget, hiszen ahogy azt a FEOSZ ügyvezető elnök is elmondta lapunknak, a reklámok szerinte „egyértelműen kimerítik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat jogi tényállását”. Éppen ezért nem meglepő, hogy a GVH a napokban arról tájékoztatta a Pénzcentrumot, hogy
a Budapest Főváros Kormányhivatala számára az eljárás lefolytatása céljából megküldte,mivel megállapította, hogy a panaszban megjelölt magatartással kapcsolatban eljárásra más hatóság jogosult.
Szóval, ha a GVH nem is, a hazai fogyasztóvédelem vizsgálatot fog folytatni az ügyben. Amint ennek részleteiről újabb értesülést szerzünk, beszámolunk arról is.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!
- Lázár János állta a szavát: húsvétkor és éjjel áll a gigaprojekt
- Ügyészségi beszámoló: tanúként hallgatták meg szerdán Varga Juditot
- Kiemelik a hullámsírból az emberiség történetének „legértékesebb kincsét” – videó
- Vlagyimir Putyin: Oroszország nem tervez támadást egyetlen NATO-ország ellen sem
- Menekültügyi jelentés: már számos nyugati országban felismerték a helyzet tarthatatlanságát