Új akcióval jelentkezett a Lidl: jelentős kedvezménnyel kínálják a Silvercrest robotporszívót, amely most a korábbi ár töredékéért vihető haza.
A járvány legsúlyosabb hónapjaiban megrohanták ugyan a vásárlók a webáruházakat, de újranyitáskor fékeztek a weben. És lassult is a web tempója, 2021 első három negyedévében a korábbi 40% környékéről 25% alá csúszva. A részesedés is zsugorodott a hagyományos boltokkal szemben, 10% alá is beköszönt a mutató. És közben folyik a nagy sakkjátszma a Black Friday időzítésében.
A Black Friday hullámai is kisebbek lesznek, a szokásos csinnadratta közepette. A két (vagy most már inkáb egyke) piacvezető, az eMAG és az Extreme Digital korábban lenyomott vagy három Black Friday-t is egy novemberben, most megelégszenek eggyel. Na, akkor a többiek sem ugrálhatnak nagyobbat. És közben folyik a nagy sakkozás. A két nagyot igyekeznek elkerülni a többiek, így látszatra most több a Black Friday, nem akarnak egy napon ütközni velük - írja közleményében a blokkk.com
Az egyik járványhatás egyébként - nyilván a járványhelyzet alakulásával összefüggésben-, hogy a harmadik negyedévben csökkent a webáruházak bevétele a második negyedévhez képes. Így volt ez 2020-ban és 2021-ben is, a nagyobb járványhullámokat követő újranyitásokban, amikor a nyári hónapokban visszabandukoltak a vásárlók a hagyományos boltokba (mindkét esztendőben volt tavasszal iparcikkes boltzár).
Fordulhat az ünnepi kocka, hiába a nagy csatazaj
Az elmúlt években a fergeteges Black Friday hullámok nyomán a novemberi webpiac lenyomta a decemberit. Most viszont kénytelenek fékezni a webáruházak a tornyosuló gyártási, szállítási nehézségek és a drágulás miatt, így bár újabb megugrás lesz novemberben is, de a december visszaszerezheti a azt a trónt, amit a hagyományos boltok körében szinte megdönthetetlenül birtokol.
A piacvezető eMag és Extreme Digital, akik most Black Friday napokból a korábbi hárommal szemben csak egyet tartanak, azt is csak a tulajdonos eMag webáruházi honlapján, jelzi a webpiaci nehézségeket (persze, a friss körítés az, hogy elég lenne ez az egy, de a korábbi években éppen az Extreme volt az, aki beelőzött a Black Friday napjával). Nyilván minden webáruház óvatos azért is, hiszen a hatóságok is figyelik a Black Friday ajánlatok teljesítését, és volt, akiknek milliárdos lett a korábbi években a bírságszámlájuk - áll a közleményben.
Hiába a nagy csinnadratta, a vásárlók a pénzük nagyját a hagyományos boltokban költik el
Az előbbiek nyomán látni azt is, hogy a családi kasszából mennyi megy el a weben az arányokat tekintve, akkor bizony rögvest kiderül, hogy a vásárlók pénzük döntő részét azért a hagyományos boltokban hagyják. Persze, a hagyományos bolt is át fog alakulni és például az átvevőpontok révén össze is fonódik a webáruházzal. Adódik a kérdés, hogy amikor a webáruházi rendelést az átvevőponton veszi át a kedves vásárló, ő cipeli haza, akkor az most micsoda is igazából. A drága benzin mellett ez nyilván a legjobb bolt a webáruháznak, hiszen megspórol egy sor költséget (se benzin, se futár). De a boltja is jól jár, hiszen csak azt szállítják ki a logisztikai központjából, amit a boltból el is visz a vásárló. Minden boltos álma.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
De végül mindezzel együtt is olyan kép rajzolódik ki 2021 eddig megismert időszakáról, amikor a webáruházak súlya mérséklődött a hagyományos boltokhoz képest valamelyest.
És közben fékezget is a webpiac, gyengült a tempó
És az elmúlt évek pazar üteme mintha fékeződne. Nagyságrendjét tekintve egyes elemzésekkel szemben a járványos 2020-ban nem volt nagyobb a növekedés üteme éves szinten a korábbihoz képest (persze, az más, ha a cipőboltnak egy adott hónapban be kell zárnia, de utána jött a visszatáncolás). És 2021-ben minden korlátozásos időszakkal együtt nagyot esett a tempó, ami ugyancsak árnyaltabbá teszi a járványhatást.
Ezzel a növekedési ütemmel ráadásul még a bővülés korábbi (2020-as 2019-hez mért 300 milliárd feletti) értéke is zsugorodhatna 2021-ben. Sokat számít majd persze - sajnálatos módon, mert a nyakunkon van -, mennyire kell korlátozni a negyedik járványhullám miatt a hagyományos boltokat és vajon milyen meglepetéseket tartogat még az infláció, egyebek mellett az üzemanyag drágulás.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








