Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A járvány legsúlyosabb hónapjaiban megrohanták ugyan a vásárlók a webáruházakat, de újranyitáskor fékeztek a weben. És lassult is a web tempója, 2021 első három negyedévében a korábbi 40% környékéről 25% alá csúszva. A részesedés is zsugorodott a hagyományos boltokkal szemben, 10% alá is beköszönt a mutató. És közben folyik a nagy sakkjátszma a Black Friday időzítésében.
A Black Friday hullámai is kisebbek lesznek, a szokásos csinnadratta közepette. A két (vagy most már inkáb egyke) piacvezető, az eMAG és az Extreme Digital korábban lenyomott vagy három Black Friday-t is egy novemberben, most megelégszenek eggyel. Na, akkor a többiek sem ugrálhatnak nagyobbat. És közben folyik a nagy sakkozás. A két nagyot igyekeznek elkerülni a többiek, így látszatra most több a Black Friday, nem akarnak egy napon ütközni velük - írja közleményében a blokkk.com
Az egyik járványhatás egyébként - nyilván a járványhelyzet alakulásával összefüggésben-, hogy a harmadik negyedévben csökkent a webáruházak bevétele a második negyedévhez képes. Így volt ez 2020-ban és 2021-ben is, a nagyobb járványhullámokat követő újranyitásokban, amikor a nyári hónapokban visszabandukoltak a vásárlók a hagyományos boltokba (mindkét esztendőben volt tavasszal iparcikkes boltzár).
Fordulhat az ünnepi kocka, hiába a nagy csatazaj
Az elmúlt években a fergeteges Black Friday hullámok nyomán a novemberi webpiac lenyomta a decemberit. Most viszont kénytelenek fékezni a webáruházak a tornyosuló gyártási, szállítási nehézségek és a drágulás miatt, így bár újabb megugrás lesz novemberben is, de a december visszaszerezheti a azt a trónt, amit a hagyományos boltok körében szinte megdönthetetlenül birtokol.
A piacvezető eMag és Extreme Digital, akik most Black Friday napokból a korábbi hárommal szemben csak egyet tartanak, azt is csak a tulajdonos eMag webáruházi honlapján, jelzi a webpiaci nehézségeket (persze, a friss körítés az, hogy elég lenne ez az egy, de a korábbi években éppen az Extreme volt az, aki beelőzött a Black Friday napjával). Nyilván minden webáruház óvatos azért is, hiszen a hatóságok is figyelik a Black Friday ajánlatok teljesítését, és volt, akiknek milliárdos lett a korábbi években a bírságszámlájuk - áll a közleményben.
Hiába a nagy csinnadratta, a vásárlók a pénzük nagyját a hagyományos boltokban költik el
Az előbbiek nyomán látni azt is, hogy a családi kasszából mennyi megy el a weben az arányokat tekintve, akkor bizony rögvest kiderül, hogy a vásárlók pénzük döntő részét azért a hagyományos boltokban hagyják. Persze, a hagyományos bolt is át fog alakulni és például az átvevőpontok révén össze is fonódik a webáruházzal. Adódik a kérdés, hogy amikor a webáruházi rendelést az átvevőponton veszi át a kedves vásárló, ő cipeli haza, akkor az most micsoda is igazából. A drága benzin mellett ez nyilván a legjobb bolt a webáruháznak, hiszen megspórol egy sor költséget (se benzin, se futár). De a boltja is jól jár, hiszen csak azt szállítják ki a logisztikai központjából, amit a boltból el is visz a vásárló. Minden boltos álma.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
De végül mindezzel együtt is olyan kép rajzolódik ki 2021 eddig megismert időszakáról, amikor a webáruházak súlya mérséklődött a hagyományos boltokhoz képest valamelyest.
És közben fékezget is a webpiac, gyengült a tempó
És az elmúlt évek pazar üteme mintha fékeződne. Nagyságrendjét tekintve egyes elemzésekkel szemben a járványos 2020-ban nem volt nagyobb a növekedés üteme éves szinten a korábbihoz képest (persze, az más, ha a cipőboltnak egy adott hónapban be kell zárnia, de utána jött a visszatáncolás). És 2021-ben minden korlátozásos időszakkal együtt nagyot esett a tempó, ami ugyancsak árnyaltabbá teszi a járványhatást.
Ezzel a növekedési ütemmel ráadásul még a bővülés korábbi (2020-as 2019-hez mért 300 milliárd feletti) értéke is zsugorodhatna 2021-ben. Sokat számít majd persze - sajnálatos módon, mert a nyakunkon van -, mennyire kell korlátozni a negyedik járványhullám miatt a hagyományos boltokat és vajon milyen meglepetéseket tartogat még az infláció, egyebek mellett az üzemanyag drágulás.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








