Lassan nekünk kell az árut is a boltba vinni?

Ezért választják a hazai termékeket az élelmes vásárlók: őket nem lehet egykönnyen átejteni
Egy új, reprezentatív felmérése alapján a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csak 32,8 százalékuk hozta szóba. Ez pusztán annyit jelent, hogy a hazai vásárló már pontosan tudja: nem minden magyar márka készül itthon, ám amire ráírják, hogy Magyar vagy Hazai Termék, annak az eredetével tisztában vannak. Az is kiderült: nem feltétlenül a honi logók miatt, de jelentősen, 32,2 százalékra nőtt azok aránya, akik magyar produktumot vettek a járvány alatt.
Ennek persze pszichológiája is van, hiszen a vírus is „importtermék”, a magyarok pedig bíznak a hazai piacban és az itteni szigorú élelmiszer-biztonsági szabályokban, amelyek garantálják a termékek biztonságosságát - írja a Figyelő. Továbbá a pandémia időszakában vezető topikként szerepelt a sajtóban az úgynevezett lokális beszállítói csatornák erősödése, valamint fontos volt, hogy a magyar vásárló, a hazai gazdaságot erősítendő, honi árut vásároljon.
A Magyar Termék Nonprofit Kft. reprezentatív felmérése szerint két, a tulajdonságaiban és az árában megegyező produktum közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben és 36,6 százalékuk még 10 százalékos felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért. Az erős lojalitásnak azonban van némi hátulütője is, hiszen ma jól látszódik a gazdaság több szegmensében, hogy a magyar termék, szolgáltatás, a hazai hozzáadott érték olyan branddé vált, amely képes a drágulásra. A most aktuális turizmus területén például a honi szolgáltatások ára indokolatlanul emelkedett – ez összességében egyelőre nem zavaró a fogyasztóknál, viszont középtávon inflációt generál - írja a lap.
Hatalmas siker a birsalmafa-örökbefogadó program, az a cél pedig, hogy közösséget építsenek, egyre inkább beérni látszik.
Sokakat vonz az, hogy a saját főnöke legyen, ráadásul többen éreztük már úgy, hogy olyan ötlettel rukkoltunk elő, ami tényleg felpörgetné a piacot.
A mostani gazdasági helyzetbe szinte bármit megtennénk, hogy spóroljunk, azonban sokan tapasztalhatják azt, hogy hiába igyekeznek, még így is elfolyik a pénz a bankszámlájukról.
Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.
-
Jó, ha tudjuk: ezek az árulkodó jelek, ha csalók akarják megszerezni a pénzünket
Az OTP szakértője szerint a legprofibb próbálkozást is felismerhetjük néhány apróságról.
- Egy új észak–déli gázvezeték enyhíthet Európa gázéhségén
- Hivatali visszaéléssel gyanúsítják a Pécsi Közterület-felügyelet vezetőjét
- Különös halált halt egy Putyint bíráló orosz üzletember Washingtonban
- A Hegyvidékre költözött a Family Guy – képek
- Kiadatási letartóztatásba került az FBI által keresett injekciós zsaroló
- Motorosok ütköztek, mindketten meghaltak
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


