A Warner Bros Discovery elutasította a Paramount Skydance 108,4 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatát.
Az RTL Klub Cápák között című üzleti showműsor harmadik évadának második része sem volt kevésbé izgalmas, mint az első. Nem csak vállalkozásokkal, termékekkel ismerkedhettünk meg, de emberi sorsokba, drámákba is bepillanthattunk, és természetesen ebből az epizódból sem hiányozhattak az öröm és a bánat könnyei.
Múlt héten indult útjára a Cápák között című üzleti show-műsor 3. évada. Ahogy arról beszámoltunk, nem semmi izgalmakat tartogatott már rögtön az első rész. A múlt héthez képest annyi változás történt a műsor sugárzásában, hogy ezen a héten két epizódot is láthatunk: a mai 2. rész után március 5-én, pénteken 21:05-től máris megnézhetjük a 3. évad harmadik adását.
Az évad másik nagy újdonsága, hogy Moldován András, Balogh Levente, Tomán Szabina, Balogh Péter mellé idén Lakatos István, a Bravogroup Holding vezérigazgatója csatlakozott a cápákhoz - a vele készült interjúnkat itt olvashatod:
Muci, Falusi Kosár, Helcsi
Az első kishal Nyírő Anita volt ma este, aki reklámgrafikusként dolgozik, és Mucit is magával hozta stúdióba. Muci egy formatervezett ölelőpárna, gyapjúból készül, és 25 ezer forintos bevezetőáron kínálná a nemzetközi piacon, ha kapott volna 5 millió forintot egy befektetőtől. Ám nem így történt, a legfőbb kifogásuk az volt a cápáknak, hogy Anita vállalkozása még túl korai fázisában van, eddig még érdemi eladásokat nem tudott produkálni.
Csorba Noémi egyszemélyes vállalkozása azt a célt tűzte ki maga elé, hogy visszaadja az embereknek a valódi ízeket, hiszen legtöbbünk a génkezelt és a fagyasztott áruk között éli a mindennapjait. A Falusi Kosár 10 százalékáért cserébe 5 millió forintot kért: weboldala egy a környék kistermelőit tömörítő platform, ahonnan friss árut rendelhetünk házig. Noémi határozott fellépésével és megnyerő stratégiájával meggyőzte a zsűrit, sőt, amikor azt vázolta, hogy hamarosan évi 41 millió forintos haszonra fog szert tenni, azt javasolták neki, hogy be ne vegyen senkit! Az 5 cápából 4 ajánlatot is tett, közülük hármat el is fogadott. Sőt, Noémi behúzta a Telekom Digitálisan Tettrekész Díjat is.
Dominik és Gergő mindketten programozók, és kifejezetten az informatikusok problémájára fejlesztettek ki egy megoldást. A Helcsi egy személyre szabott, online életmódváltó program kütyükkel, szakemberekkel és gépi tanulással. A befektetők azonban sokallták a szolgáltatás árát, havi 100 ezer forintot. Tomán Szabinát, akinek a legtöbb köze van a diétához és az életmódváltáshoz a cápák közül, rögtön az elején elveszítették, és sorban a többiek is kiszálltak.
Lyukas cipőtől a milliárdos vállaltbirodalomig
A műsor utolsó felvonásában nem éppen kishalak érkeztek a Cápák elé. Nagy Antal és Nagy Gábor testvérek, ügynökként kezdték karrierjüket, mára pedig milliárdos céget építettek. Mint azt elmondták, volt olyan időszak, amikor lyukas cipőben, boltról-boltra járták a várost, hogy "mindent is" eladva meglegyen a betvőre való. Akkor jött a felismerés, hogy saját maguknak kell olyan terméket gyártaniuk, amihez az arcukat merik adni.
- fogalmazott Gábor.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A testvérpár 99,9 millió forintos befektetésért jött a Cápákhoz, amelyért a cégük 3 százalékát kínálták fel. Mint azt elárulták, a tőkeinjekcióra azért van szükség, hogy egy új divíziót, és gyártási egységet hozhassanak létre.
- fogalmazott Antal. Azt pedig már Gábor tette hozzá, hogy a 100 milliós befektetés 5 év alatt várhatóan 3-szorosan, 10 év alatt pedig 6,5-szeresen térül majd meg.
A Cápák közül Balogh Levente és Moldován András látott fantáziát a befektetésben. András elsőként ajánlotta fel a teljes összeget a 3 százalékos tulajdonrészért, ám azzal a kitétellel, hogy igényt tart 15 millió forintnyi elsőbbségi osztalékra. Noha Balogh Levente is hajlandó lett volna 100 milliót befektetni, de ő csak nagyobb tulajdoni hányadért, így
Moldován András szerint azzal a piacismerettel, amivel ő rendelkezik Közép-Európában, hamar megduplázhatják a cég árbevételét. Így - mint fogalmazott - abszolút komfortosan érzi magát a 100 millió forintos befektetésért kapott 3 százalékkal.
- fogalmazott András.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








