Drasztikusan, 6-7 százalékkal eshet 2009-ben a magyarországi sörfogyasztás, a gyártók közvetlenebb értékesítéssel és jelentős árpromóciókkal próbálják az eladásaikat növelni.
A tavalyi átlagos 9 százalékos zsugorodás után idén újabb 6-7 százalékkal fogyatkozhat a magyar sörpiac. A bolti értékesítések kevésbé csökkennek ez évben, várhatóan csupán két százalékkal, ezzel szemben a vendéglátóhelyek eladásai akár 12%-os zuhanást is elszenvedhetnek - írja a Világgazdaság.
A Magyarországon eladott sörök mennyisége - ezzel párhuzamosan a sörgyártás is - már három éve folyamatosan csökken. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a vállalatok árbevétele is folyamatosan apad. A Heineken idén például a 4-5 százalékos volumencsökkenése mellett mintegy 2%-os (közel 1 milliárd forintos) árbevétel növekedést vár, amely részben a drágább termékek nagyobb arányú értékesítésének lesz köszönhető.
Nem csak a drágább sörök keresletének növekedése fékezi a sörgyárak árbevételének zsugorodását. A Heineken 2010-ben mintegy 5-10 forinttal növeli a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékei árát, a csapolt sörök körében pedig 5%-os áremelést terveznek. A nyereségesség fenntartása érdekében pedig a működési költségek folyamatos csökkentésére törekednek.
A piacszerzés érdekében a Dreher Sörgyárak Zrt. értékesítési szakemberei elsősorban nem országos kampányokban látnak kitörési lehetőséget, hanem a közvetlen, célzott marketingben. Szintén így vélekednek a Borsodi Sörgyárnál is, ahol személyre szabott árazással és akár csapolással kapcsolatos tanácsadással is az ügyfelek rendelkezésére állnak - írja a lap.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről