Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Egy éve az Auchan 49 Ft/kg-os akciója miatt a termelőknél elszakadt a cérna és az áruház elé borították dinnyéjüket, a mostani 59 Ft/kg-os akció árletörő hatásától azonban nem tartanak, mivel a termelés 65-70 %-a exportra megy.
Az utcai árusok ettől magasabb áron, 110-150 forintért kínálják a dinnye kilóját, míg az áruházláncok többségénél az ár már 100 Ft/kg alatt van. Mától elsőként az Auchan kezd akciózni a dinnyével, a kilónkénti 59 forintos ár valóban a legalacsonyabb a piacon, de csak 10 Ft/kg-mal magasabb, mint a tavalyi tűréshatár.
2008-ban a dinnyetermelők Karsai József szocialista képviselő vezetésével az Auchan egy hasonló akciója miatt kezdték ingyen osztani a dinnyét. Simonka György, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke elmondta, hogy a termelőket ez az ár egyáltalán nem zavarja, hiszen most a kereskedők 35-40 Ft/kg áron veszik át a dinnyét.
Véleménye szerint az alacsony árnál többet árt a balhé, illetve az, ha az akció hatását felnagyítják. Számításai szerint az Auchan a hazai dinnyepiac legfeljebb 1 %-át fedi le, miközben a magyarországi termelés kétharmadát exportálják a gazdák, tehát az 59 forintos akció hatása elenyésző, ennél sokkal fontosabb, hogy az áruházláncok legalább viszik a dinnyét.
Egész Európában keresik a magyar dinnyét, az elmúlt napokban 1-2 eurócenttel emelkedett is az átadási ár, az idén a tavalyinál legalább harmadával kevesebb dinnyére számítanak a termelők.
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.


