Hűtő, plazmatévé, áfaemelés: visszaesés a műszaki piacon

2009. május 21. 12:10

Akár 15 százalékkal is visszaeshet a műszaki cikkek piaca Magyarországon. A 14,6 milliárd eurós forgalmával és 9 ezer üzletével az európai piac második helyén álló Euronics magyar leányvállalata ugyanakkor növekedésre számít.

A forint gyengülése, a magasabb üzemeltetési, raktározási és logisztikai költségek miatt a várakozások szerint idén 5-15 százalékkal is visszaeshet Magyarországon a műszaki cikkek piaca. A helyzetet nehezíti a közelgő áfaemelés és a fizetőképes kereslet szűkülése is.

Az Euronics Kft. mai sajtótájékoztatóján elhangzott: a vállalat új megoldásokkal szeretné tartani a -mintegy 3 milliárd forintos bevételnövekedéssel számoló- 2009-es terveket. Új értékesítési csatornákat vezetnek be, és növelik az értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat. Ennek leglátványosabb eredményeként több üzletükben tervezik konyhastúdiók kiépítését, és várhatóan növekszik a beépíthető termékek értékesítése is.

Az Euronics Kft. részesdése tavaly a nagy háztartási gépek piacán 69,7 százalékos volt. A szórakoztató elektronikai termékeknél a piac egyötödét ők értékesítették. A cég 2009-ben 43,9 milliárd forintos árbevételre számít, ezzel tartani szeretnék a korábbi évek növekedésének ütemét (2007: 38,3 milliárd; 2008: 40,7 milliárd Ft).

A magyar Euronics Kft. 2001-ben alakult és csatlakozott a -jelenleg- 25 európai országban jelen lévő- nemzetközi Euronicshoz. Az üzletláncot mára már Európa második legnagyobb műszakicikk-kiskereskedőjeként tartják számon: 14,6 milliárd eurós éves forgalmat bonyolít, csak a Media Markt-Saturn csoport előzi meg (19,1 milliárd eurós forgalommal.)

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 24. péntek
Gellért, Mercédesz
38. hét
Szeptember 24.
Kutatók éjszakája
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?