Több mint 10 százalékkal csökkent a háztartási gépek eladása az elmúlt hat hónapban az előző év hasonló időszakához képest. A legnagyobb visszaesést a hűtőszekrények, mosógépek és tűzhelyek piaca szenvedte el. A második félévben áremelésre is számíthatunk - írja a Világgazdaság.
A CECED, vagyis a fehérárugyártók európai szövetségének adatai szerint a háztartási eszközök közül egyedül a mikrohullámú sütők forgalma tudott bővülni, melynek többsége Kínában készül. A többi gép eladásának csökkenése mögött feltételezhetően az áll, hogy a hazai háztartások ezen termékekkel való ellátottsága már elérte a nyugat-európai szintet, így már csak lecserélésük esetén vásárolunk belőlük.
A beépíthető berendezések visszaesése mögött pedig a lakásépítés és -felújítás visszaesése áll, de a hitelek elbírálásának szigorodása sem kedvez a piacnak.
A második félévben valószínűleg emelkednek az árak is, mivel a gépek tömegének mintegy harmadát az acél teszi ki, ami az első félévben 54 százalékkal drágult, de a réz és a nyersolaj ára is emelkedett, ami a műanyag alkatrészek, valamint a szállítás drágulását eredményezi.
Az Electrolux mindezek ellenére úgy tervezi, hogy az 1700 főt foglalkoztató nyíregyházi gyárban idén mintegy 10 százalékkal növelni fogja a termelését.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








