Nagy népszerűségnek örvendenek manapság a franchise-hálózatok, melyek főleg recessziós időszakokban nyújtanak alternatívát az esetlegesen elbocsátott alkalmazottak számára. Nem árt azonban, ha kicsit óvatosabbak vagyunk, mielőtt fejest ugrunk egy új vállalkozásba. Nézzük, milyen óvintézkedéseket ajánl a BusinessWeek!
Annak ellenére, hogy a franchise-rendszerekbe vetett bizalom egyre növekszik, nem szabad vaktában megbízni egy-egy láncban. Mielőtt úgy döntünk, franchise-partnerré válunk, informálódjunk mindenről, amiről csak lehet, így elkerülhetjük annak veszélyét, hogy egy rossz üzleti modellbe szállunk be.
Az Amerikai Egyesült Államokban a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) adatai szerint már több mint 3000 franchise-hálózat működik, s itthon is egyre gyarapodik számuk. A láncok gazdasági erejét sem érdemes elhanyagolni, ugyanis az IFA megbízásából a PricewaterhouseCoopers által készített felmérés szerint 2005 során a szektor összesen 11 millió alkalmazottat foglalkoztatott, s az USA gazdasági teljesítményéhez 4,4 százalékkal járult hozzá.
Tippek bukás ellen
Először is a megfelelő szemlélet kialakítása a fontos, tehát úgy kezeljük a franchise lehetőséget mintha befektetők lennénk, vagyis ezt a logikát kövessük, s próbáljunk meg minden lehetséges információt beszerezni az üzleti lehetőségről.
Ebben segítő kezet nyújthat, ha például a Franchise Szövetséghez fordulunk, hiszen a szövetségi tagok megfelelnek az etikai kódex előírásainak. Ráadásul a szövetségeknél számos információhoz is hozzájuthatunk. Ugyanakkor, mivel a szövetséghez való csatlakozás nem kötelezettség, számos esetben nem lelünk majd itt információt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nem árt, ha kapcsolatba tudunk lépni olyan vállalkozókkal, akik már valaha partnerei voltak az adott franchise-hálózatnak, de valamiért kiszálltak. Érdemes velük elbeszélgetni arról, hogy milyenek voltak tapasztalataik, s egyáltalán miért döntöttek úgy, hogy kiszállnak.
A név nem minden, a már elismert márkák nem jelentenek garanciát arra, hogy az általunk megnyitni kívánt egység is nyereséges lesz, vagyis mindig készüljünk fel arra is, mi tegyünk akkor, ha nem minden úgy alakul, ahogyan az nekünk megfelelő volna.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








