Az adventi–ünnepi időszak megnövekedett utasforgalmára készülve a MÁV-csoport több vonalon és távolsági autóbuszjáraton is
Titkos, ingyenes útvonal a horvát Adriára: meseszép a táj, egy fillér útdíjat sem kell fizetni
A horvát tengerpart sokak kedvelt nyaralási célpontja, de az odavezető autópályák díjai jelentős pluszköltséget jelentenek. Egy Budapestről induló, fizetős útvonal akár 31 ezer forintba is kerülhet oda-vissza. Jó hír azonban, hogy létezik ingyenes alternatíva is: festői tájakon, kisebb forgalmú főutakon keresztül, autópályadíj nélkül is eljuthatunk az Adriára. Az út hosszabb, de annál élménydúsabb – főleg azoknak, akik az utazást is a nyaralás részének tekintik.
Hamarosan beköszönt a nyár, és kis túlzással fél Magyarország megindul a horvát tengerpart felé. A napsütés, a kristálytiszta víz és a mediterrán hangulat sokakat csábít, de az odavezető út már kevésbé kellemes a pénztárcának. Például a Budapestről Trogirba vezető, fizetős útvonal kb 730 km hosszú, és 7 óra alatt ott lehet lenni a tengerparti városban.
Mindezért kell váltani egy magyar matricát, mi 10 napossal számoltunk, ami 6620 forintba kerül. Emellett a határtól Zágrábig 6,4 euró az autópálya, a Zágráb - Trogir szakasz pedig 24,3 euró, azaz összesen 30,7 euró oda, és visszafelé is ugyanennyivel számolhatunk. Tehát a horvát pálya összesen 61,4 euró, azaz kb. 25 ezer forint. Összesen a pályadíjakra (amennyiben beleférünk a magyar 10 napos matricába visszafelé is) kb. 31 ezer forintot érdemes számolni.
Szerencsére van alternatíva azoknak, akik hajlandók kicsit hosszabb, de szebb és ingyenes úton utazni. Most mutatunk egy olyan útvonalat, amelyen egyetlen forintot sem kell fizetni autópályadíjra – sem Magyarországon, sem Horvátországban. Ráadásul ez nemcsak költséghatékony, hanem kellemes, tájban gazdag utazási élményt is kínál azoknak, akik nem sietnek, hanem élvezni akarják az utat is.
A díjmentes útvonal hossza kb. 750 km, és körülbelül 10-11 órát vesz igénybe. A régi 7-es főúton haladunk Balaton déli partján haladunk végig, érintve a tóparti településeket, mielőtt Balatonkeresztúrnál a 68-as főútra fordulnánk. Ez az út Csurgó irányába vezet, majd Berzencénél lépi át a határt, Horvátországba érkezve.
Jó tudni, hogy Horvátországban a D-jelű főutak használata személyautók számára díjmentes. A díjfizetési kötelezettség elsősorban az autópályákra (A-jelű utak) és bizonyos gyorsforgalmi utakra vonatkozik, amelyeken a használatért útdíjat kell fizetni. Szóval a határátlépés után a D208-as, majd a D2-es főutakon keresztül vezet az út Zágráb felé. Fontos, hogy a fővárost elkerülve a D1-es főúton folytassuk utunkat dél felé, mely egy klasszikus, kevésbé forgalmas útvonal.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez az út elvezet Karlovac és Slunj településeken át, és a Plitvicei-tavak Nemzeti Park közelében halad el, mely egy csodálatos természeti látványosság. A Plitvicei-tavakat elhagyva a D1-es főúton folytatjuk utunkat Gračac felé, majd a D50-es útra fordulva Knin irányába haladunk.
Knintől a D33-as főúton érjük el Šibeniket, a gyönyörű tengerparti várost. Šibenik után a híres D8-as főúton, azaz az Adria-parti úton folytatjuk utunkat dél felé, mely lenyűgöző kilátást nyújt az Adriai-tengerre és a szigetekre. Ezen a festői úton haladva érjük el a célállomást, Trogirt, mely egy történelmi szigetváros, és az UNESCO Világörökség része. Az útvonal a díjköteles autópályák elkerülésével ugyan hosszabb, de cserébe számos gyönyörű tájat és kulturális látnivalót kínál az utazóknak.

Van egy másik útvonal is, a régi 6-os úton le egészen Pécsig, majd pedig Barcsnál a határt átlépve az E661-es úton, többek között a D37-es és D59-es főút érintésével eljutunk végül Trogirba, kb 750 kilomter és 11,5 óra alatt. De a kalandvágyók Bosznián keresztül is mehetnek, ez az út majdnem 50 kilométerrel rövidebb.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








