Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Újra felütötte a fejét a könnyű, de természetesen törvényellenes lehúzási módszer Budapesten. A bűnözők viszont megunták, hogy pár forint apróért piszkolják be a kezüket: már a BKK automaták bankjegykiadóit tömítik el különféle utcai szeméttel, várva arra, hogy több ezer forint üsse a markukat - illegálisan. Hol a legnagyobb a veszélye annak, hogy így járjunk?
Immár tíz éve, hogy az alapos ráncfelvarrást és újragondolást követően teljesen új és modern jegy- és bérletkiadó automatákat telepített Budapest forgalmas csomópontjaira a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Azt is nyugodtan lehet mondani, hogy ezek az automaták a kényelmi funkcióik miatt hamar népszerűvé is váltak: mivel számos termék könnyen és gyorsan megvásárolható belőle, az utasok kimondottan sokat használják. Ma már pedig internetes alkalmazáson is vehetünk jegyeket és bérleteket, szóval az utazás terén kimondottan kényelmesek a magyarok.
Csakhogy az automatáknál már a kezdet kezdetén felmerült egy probléma, amire mintha nem lettek volna felkészülve: nevezetesen az, hogy különböző lumpen elemek gyakran eltömítették a pénzvisszaadó nyílásokat, így az utasok sokszor nem kapták vissza azt a pár forint aprót, ami a tranzakció után járt volna. Erre a nem új, de most ismét felbukkanni látszó módszerre hívja fel a figyelmet egy magyar tiktokker az alábbi videóban - ami, mint láthatjuk, már sokkal nagyobb gondra hívta fel a figyelmet.
@magyarhumor ♬ I'm Clumsy_Funny, Humorous, Comical, Bloopers, LOL, Hilarious, Hysterical, Laughable, Cute, Dogs, Cats, Kids, Babies #fyp #viral(1167427) - Ney
A fenti videón jól látszik, hogy egy kisebb papírdarabor tömtek be a pénzvisszaadó nyílásba, mégpedig a papírpénzeknél.
Ez pedig azt a célt szolgálja, hogy a vásárló ne kapja vissza a neki járó papírpénzt, akkor, ha nem a pontos összeggel fizetett.
Sokan egy évtizede, amikor az aprót néha nem kapták vissza, persze sokszor legyintettek 10-20, de talán még száz forintra is, vagy annyira sietnek, hogy nincs idejük reklamálni, bejelenteni. A könnyű pénzre vágyók pedig ezután csak eltávolítják a "dugaszt", és esetenként akár több száz vagy több ezer forint is lehet a jutalmuk a "munkáért". A videóban azonban az látszik, hogy ezúttal a tolvajok nem az apróra mennek, hanem a papírpénzes nyílásba tesznek akadályt - vagyis ha eleget várnak, sok ezer forintot is összeszedhetnek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A videó alatti kommentekben persze többen is feltették azt a kérdést, hogy ha egyszer az automatánál lehet bankkártyával is fizetni, akkor miért tennénk készpénzzel? A bankkártyás vásárlást legfeljebb a rendszer visszadobja bizonyos alkalmakkor, attól azonban legalább biztosan nem kell tartani, hogy tolvajoké lesz a visszajáró pénz - ami ugyebár nincs is ebben az esetben, hiszen egy elektronikus tranzakciónál forintra annyi pénzt fizetünk kártyával, mint amibe a termék kerül. A kommentek alapján a videó egyébként a budapesti Széll Kálmán téren készült, de többen megjegyezték, hogy Kelenföldön vagy más forgalmas csomópontos is tapasztaltak már ilyesfajta eltömítést.
Korábban a Pénzcentrum már írt arról, hogy gond van az automatákkal, és akkor tanácsokat is adtunk arra vonatkozólag, hogy mit kell tenni az aprópénzzel:
- Dörzsöljük a pénzérmét (pl. az erre a célra szolgáló fémlapon)
- Tartsuk melegen, vagy melegítsük fel a nálunk lévő hideg érméket
- Akár az is bejöhet, ha erőből földhöz vágjuk az érmét
- Figyeljünk arra, hogy a nálunk lévő érme ne legyen koszos vagy ragadós
címlapkép: MTVA/Bizományosi - Róka László
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








