Az S&P friss osztályzata kapcsán megszólalt a Nemzetgazdasági Minisztérium és Varga Mihály pénzügyminiszter is.
Az iskolai szünidőt követően az M7-es autópálya igencsak leromlott állapotú, Budapest és Balaton közötti szakaszán is megindulhatnak a szintrehozási munkálatok – írja a Világgazdaság. A magyar tengertől délre már most is egyszerre több helyszínen dolgoznak, ezt folytatják szeptembertől az északi irányban - írja a lap.
Az elmúlt években jelentősen leromlott az M7-es autópálya állapota a főváros és a magyar tenger között, felújításra van szükség, ez pedig óriási munka lesz. Magyarország történetének eddigi legnagyobb autópálya-felújítási programja áprilisban kezdődött: a hazai gyorsforgalmi úthálózatot üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. csak az idén 297 km-en végez szintrehozási munkálatokat, többek között az M1-es, az M3-as, az M4-es, az M7-es és az M8-as sztrádán - írja a lap. Szimicsku László kommunikációs igazgató elmondta, hogy az M7-en már most látják, hogy lesznek olyan szakaszok (Balatonboglár–Fonyód, Balatonszentgyörgy–Sávoly), ahol az előzetes vizsgálatok (fúrásos mintavételezés) alapján az útburkolat rohamos állagromlása miatt teljes pályaszerkezetet kell cserélni.
Várhatóan augusztusban, amikor a félidőben tartanak a szintrehozási munkálatok, összesítést is végeznek majd a kommunikációs igazgató szerint. A déli szakaszon már most tartanak a munkálatok az M7-en, amelyek szeptemberben folytatódhatnak északi irányban.
Nem csak reggel nyírjuk a növényzetet, egész nap dolgoznak a kollégáim. A munkát a hőség miatt kezdjük a korai órákban, ennek tehát elsősorban munkavédelmi okai vannak
– magyarázta. Azonban az esti munkavégzés sem jár kevesebb gonddal, amikor az autósok is kevésbé figyelmesek, csütörtök este például az M1-esen este 8 körül nyírták a növényzetet, amikor a munkavégzést biztosító TMA-nak (ütközéselnyelő rendszer) ütközött egy autós. Bár ezúttal személyi sérülés nem történt, az MKIF célul tűzte ki a közlekedési kultúra javítását, épp ezért tájékoztató kampányba kezdett a közösségi oldalakon.
Szimicsku László azt is elmondta, hogy az elválasztósávban lévő korlátrendszer és a sövény helyett az autópálya-bővítések után betonelemeket helyeznek ki, ami nemcsak balesetvédelmi, de üzemeltetési szempontból is praktikusabb lesz.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.