A hét közepén rövid napos időszak jöhet, karácsony után viszont a hőmérséklet akár az átlag alá is süllyedhet.
Szia Uram! Fesztiváljegy, last minute út érdekel? Avagy: így nem leszünk kiberbűnözők áldozatai
Az utazási témájú spam levelek minden évben már tavasszal megjelennek a kibertérben, amelyek száma nyár elejére már 25%-kal megnövekszik, csúcspontja várhatóan júliusban fog eljönni. Ugyanez igaz a nyári fesztiválszezonra is, amikor is megszaporodnak a csaló ajánlatok, így nem csak élmény, de akár pénz nélkül is maradhatunk. Utazási csalásnak nevezzük, amikor a kiberbűnözők hamis szálláshely/járat/jármű foglalás ajánlatával igyekeznek pénzt kicsalni az áldozatoktól - közölte a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága. Ilyenkor az ajánlatban szereplő tételek vagy csak rosszabb kondíciókkal érhetők el, vagy egyáltalán nem is léteznek.
A csaló adathalász levelekben a támadók gyakran valamilyen azonnali cselekvésre próbálnak rávenni minket, mindezt sürgető hangnemben (pl. „Le ne maradj!”, „Az utolsó lehetőség!”, „Ma még a tiéd lehet!”, „Kattints, hogy a tiéd legyen az utolsó…”). A legtöbb esetben egy linkre való rákattintásra, vagy egy melléklet letöltésére próbálnak minket rávenni.
A kiberbűnözők kampányaik során gyakran használják fel az ismertebb márkák – jelen esetben a nagy szállodaláncok, légitársaságok, fesztiválok – hírnevét, és az ő nevükben próbálnak csalást elkövetni. Ezért kiemelten fontos, hogy a nyári időszak előtt és alatt (is) mindig óvatoson és éberen szemléljük az ilyen témájú leveleket, közösségi médiás hirdetéseket, üzeneteket.
Ne feledjük: ami túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az általában nem az.
Így ha az eredeti ár töredékéért jutnánk hozzá pl. egy fesztivál belépőhöz, esetleg valaki azt állítja, hogy nyertünk egy nyereményjátékon (amin legjobb tudomásunk szerint el sem indultunk), akkor érdemes gyanakodni az üzenet valódiságát illetően.
A népszerű csaló e-mail témái:
- Kedvezményes repülőjegy;
- Repülési akciók és ajándékok;
- Nyaralóbérlés vagy vásárlás;
- All-inclusive ajánlatok;
- Foglalással kapcsolatos értesítések;
Tippek:
- Ne reagáljunk az ilyen fajta e-mailen, SMS-ben vagy közösségi média oldalakon érkező üzenetekre vagy telefonhívásokra!
- Ne dőljünk be a sürgetésnek! Léteznek last minute utak, akciós koncertjegyek, de kizárólag jól ismert, ellenőrzött cégek ajánlatait fogadjuk el.
- A fesztivál-és koncertjegyeket közvetlenül a szervezőnél vagy az általa kijelölt hivatalos jegyértékesítő partnereknél, a közismert jegyértékesítő honlapokon, jegyirodákban javasolt megvásárolni!
- Amennyiben magánszemélytől vásárolunk, győződjünk meg az illető szavahihetőségéről, és soha ne fizessük ki előre a termék, szolgáltatás árát!
- Mindenképpen ellenőrizzük, hogy tényleg létezik-e az a program, amire el szeretnénk jutni. Több esetben előfordult, hogy meg sem valósult, sőt, tervbe sem vett koncertre árultak jegyeket az értékesítők.
- A megvásárolt koncertjegyek fotóját, különösen az azokon szereplő vonalkódot vagy QR-kódot ne osszuk meg a közösségi oldalakon, hiszen az visszaélésekre adhat lehetőséget, mivel az adatok birtokában más is bemehet helyettünk a koncertre.
- Minden esetben vizsgáljuk meg a cég hivatalos weboldalát, ellenőrizzük, hogy az oldal rendelkezik-e érvényes SSL tanúsítvánnyal (zöld lakat böngésző sáv elején), valamint, hogy a domain név nincs-e elírva!
- Online jegyvásárlás előtt hasznos tájékozódnunk a kifogásolt weboldalakat összegző www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu honlapon, hogy jogkövető eladótól tudjunk vásárolni.
- Amennyiben utazási csomagban gondolkodunk, kizárólag olyan utazásszervező céggel kössünk szerződést, ami szerepel Budapest Főváros Kormányhivatalának online elérhető hatósági nyilvántartásában. (Itt az engedélyüket vesztett irodákat is megtalálhatjuk.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








