Több, mint 1,5 milliárd forint bírságot szabott ki a nemzeti versenyhatóság hat vállalkozásra.
Színt vallott Máté Krisztina: legendás műsor térhet vissza hamarosan az RTL-re, már megy a casting
Az RTL-en futó felhívók szerint megnyílt a lehetőség, hogy jelentkezzenek vállalkozók a Cápák között 7. évadába. Ez azt sugallja, hogy a műsor sikere töretlen, nem igaz tehát, hogy a nézettség miatt vívott harcban elvérzett volna. Máté Kriszta, a műsor producere az első évad után szkeptikus volt, hogy vajon lehet-e Magyarországon ebből a műfajból, az üzleti realityből az amerikai, vagy az angol változathoz hasonlóan 10-15 évadot készíteni. Az országok méretét összehasonlítva, vagy a vállalkozók számát tekintve talán nem egyértelmű, hogy mitől egyre sikeresebb hazánkban a műsor. Interjú
Pénzcentrum: A trash uralta tartalmak dömpingjében igencsak meglepő, hogy már 6 évadot megélt itthon a Cápák között. Te tudod, mi a sikere?
Máté Kriszta: Sejtem. A Cápák között olyan nézőket is a képernyők elé ültet, akik közül sokan nem néznek másik műsort tévében. Nem csak azért, mert nincs másik üzleti reality, és az üzlet keresett téma a minőségi tartalomfogyasztást kedvelők körében, hanem azért is, mert a Cápák közöttben olyan emberek szerepelnek, akiket máshol nem lehet látni. Nem tévések, nem színészek, nem a szereplésből, vagy a közönségükből élnek.
A kamera azt mutatja meg, ahogy üzletelnek, valószínűleg pont ugyanúgy, mint kamerák nélkül. A műsorban a szó szoros értelmében nem szerepelnek, hanem benne vannak, ők maguk, pont olyanok, amilyenek a hétköznapokban. Okosak, viccesek, kételkedők, vagy megfontoltak, kedvesek, vagy kötözködők. Talán mindennek lehet köze a válaszhoz.
De ez elég ahhoz, hogy a Cápákkal való találkozást olyan emberek, vállalkozók vállalják, akiknek nem érdekük, hogy a nagynyilvánosság belelásson az életükbe, pénztárcájukba?
Szerintem egyre több olyan vállalkozás van Magyarországon, amelyik tisztán, átláthatóan üzletel. Amelynek a tulajdonosai már nem emlékeznek arra, mit jelentett vállalkozónak lenni a rendszerváltás környékén, így nem azt a mintát követik. Akik már tisztességes munkával akarnak sok pénzt keresni, és tudnak nagyon sokat dolgozni érte.
És igen, a tévében való szereplést is vállalják, csak hogy lehetőségük legyen találkozni a Cápákkal, meg legyen esélyük hozzájutni mindahhoz, ami a Cápák közöttben való szerepléssel jár. A különdíjakhoz, a mentoráláshoz, a szakértői segítséghez, kritikához. Rekord számú jelentkező van a most készülő, hetedik évadba is, mert már az is tudja, milyen jól járhat, aki néhány évaddal korábban még nem vállalta a megmérettetést.
Miért volt az őszi évad ilyen rövid?
A formátum zsenialitása, hogy szabadon hagyja a legjobb programing lehetőség megvalósítását. Így miért ne csináltuk volna egy őszi szériát is? Kihasználjuk a koncepcióban rejlő lehetőségeket és tartogatunk még meglepetéseket a következő időszakra vonatkozóan. Ez is egy olyan üzleti vállalkozás, mint amit a befektetők is várnak a vállalkozóktól a műsorban. Van benne koncepció, piaci terjeszkedés, fejlesztés, így válhatott a műfaj legjobb termékévé.
Szeretnénk tovább bővíteni a Cápák körét is, ahogy ezt Angliában, Amerikában teszik, ahol több, mint egy tucat Cápa cserélődik rendszeresen. Régi vágyam volt, hogy a férfi-nő arány változzon a Cápák székében, pedig milyen jó lenne, ha erre egyáltalán nem kellene figyelni, mert magától értetődő lenne.
Miért volt az őszi évad ilyen rövid?
Mivel nagyon hosszú folyamat a casting, három lépcsős, vagyis minden vállalkozóval három külön találkozásból áll, és sokszáz vállalkozóból derül ki, hogy ki jut el a Cápákig, a tavaszi műsorsorozat vége után nem tudtunk volna ilyen rövid idő alatt több adást elkészíteni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Évadról évadra változik a műsorba jelentkező vállalkozók rátermettsége is?
Határozottan. Egyre tudatosabbak a vállalkozók, - ahogy mi maguk között hívjuk őket, a Kishalak -, és akik jönnek, tudják, milyen kérdésekre számíthatnak, pénzügyileg egyre tudatosabbak. Egyre komolyabb cégek is megpróbálják, mert tudják, hogy megéri nekik akkor is, ha nem kapnak a műsorban befektetést. Sok olyan vállalkozás van, amelyik a műsor után talált befektetőt, és azt hiszem, és talán elvétve van olyan is, aki megbánta. De a vállalkozók rátermettségét talán az is mutatja, ahogy egymásra találnak a cápás-vállalkozások. Nagy öröm például, ahogy a chilys vállalkozás összeáll a csokissal, és létrejön a chilys-csoki termékük, hogy egy kézenfekvő, konkrét példát mondjak.
Ez messze túlmutat már egy tévéműsor keretein. Tudatosan építitek a műsor környezetét is?
A műsorhoz csak olyan partnerek csatlakoztak, akiknek dolguk van a vállalkozásokkal, vállalkozásfejlesztéssel. Minden partnerünknek, ahogy nekünk is, nagyon fontos a vizibilitás, a tudatos termékfejlesztés, a vállalkozások és a nézők edukálása. Saját tartalmakat, termékeket fejlesztenek, együtt dolgoznak, gondolkodnak a vállalkozókkal, a különdíjaikkal megváltoztatják a vállalkozások dinamikáját. Divatos szóval ökoszisztémát építünk, teljesen tudatosan.
Mert hogy a Cápák között azon túl, hogy szórakoztató tévéműsor legyen, üzleti vállalkozás is, melyet a jelen piaci helyzetben is folyamatosan fejlesztünk. A cél elsősorban természetesen az volt, hogy nézett tévéműsor legyen, de nem álltunk meg csupán ennél a célnál. Speciális üzleti-kommunikációs tervvel nyúltunk a formátumhoz, hogy piacképes legyen a televíziós kínálatban.
Ez lett a Cápák között üzleti ökoszisztémájának stratégiája. Ebbe léptek bele a vállalkozók. Ebben az üzleti környezetben, amelyet nyilván sok befektető is néz, olyan üzleti potenciálhoz jut, juthat, aki részt vesz benne, ami akár évekkel is felgyorsítja a vállalkozás növekedését.
Említetted, hogy a nézők összetétele más. Tudjátok, hogy kik nézik a műsort, milyen a nézői összetétel?
Rendszeresen figyeljük, nagyon érdekes, hogy a specialitásából adódóan olyan nézőket vonz, akik nyitottak, tanulni vágynak, tettre-és vállalkozni készek, pozitív értékrendűek, fejlődni akarnak. Nem passzív szemlélődők, hanem belefolynak a műsorba, latolgatnak, elemzik, véleményezik a történteket, és már ők is egyre jobban értenek az üzlethez. És mi minden platformon segítjük, támogatjuk, nem csak a vállalkozásokat, hanem a nézőket is. Úgy látjuk és a piac visszajelzése alapján is úgy tűnik, van még ebben perspektíva, és vannak még további ötleteink, nem is kevés.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








