Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Magyarországon a háztartások 86 százaléka rendelkezik szélessávú internetkapcsolattal, de míg így is megközelítőleg több mint fél millió háztartás nem mondhatja el ugyanezt magáról. És bár az utóbbi évek tendenciája azt mutatja, hogy egyre több magyar háztartás csatlakozott be az internet világába, azért jócskán van olyan hazai régiónk, ami igencsak az elmaradott EU-s régiók táborába tartozik.
Bár úgy általában is, de napjaink járványügyi korlátozási közepette még inkább kiemelkedően fontossá vált a szélessávú internethez való hozzáférés lehetősége. Ugyanúgy Magyarországon, mint az EU más országaiban is. Az Eurostat 2019-es IKT-használatról készített felmérése szerint az Európai Unió háztartásainak - átlagban - 88 százalékának volt hozzáférése szélessávú internethez.
A tagállamok közül a legszélesebb körű hozzáférést Hollandiában mérték, míg a legkorlátozottabbat Bulgáriában. Előbbi országban a háztartások 98 százaléka volt csatlakoztatva szélessávú internethez, utóbbiban ezzel szemben csupán a háztartások 75 százaléka tudott élni ezzel a lehetőséggel.
Na, de mi a helyzet Magyarországgal?
Orbán Viktor még március 13-án jelentette be, hogy március 16-tól a magyar diákok nem mehetnek be az iskolákba, az intézményeknek az oktatást digitális alapon kell megszervezniük. Immáron 1 hónapja tehát kulcskérdéssé vált - ha lehet, az eddigieknél még inkább -, hogy a hazai háztartások egyáltalán hány százalékának van szélessávú internet hozzáférése? Az Eurtostat adataiból kiderül, hogy 2019-ben, átlagosan
Ez az EU-ban összesítésben a 16. helyet jelenti a képzeletbeli tabellán, az átlagtól 3 százalékos elmaradással. Számszerűen pedig azt - a KSH 2016-os mikrocenzusának adatait alapul véve -, hogy hazánkban megközelítőleg
Az idő tükrében
A magyar adatokkal kapcsolatban érdemes azt is megnézni, miként változott a lakosság szélessávú internet-hozzáférése. Míg 2015-ben a hazai háztartások csupán 75 százaléka fért hozzá szélessávú internethez, addig 2019-re ez a szám 86 százalékra duzzadt.
A hazai régiók közül Budapest szerepelt a legjobban, a fővárosban ugyanis a háztartások 92 százaléka fért hozzá szélessávú internethez 2019-ben. Budapestet Közép-Magyarország követte a listán 91 százalékos hozzáféréssel, de 85 százalék fölött szerepelt még Dunántúl és Közép-Dunántúl is. A legrosszabb adatot 2019-ben Észak-Magyarországon, illetve Dél-Alföldön mérték 81-81 százalékos hozzáféréssel.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Érdemes azt is megjegyezni, hogy míg 2015-ben összesen 8 magyarországi régióban is 80 százalék alatt maradt a háztartások hozzáférése - 4 esetben 70 százalék alatt is -, addig 2019-re az összes hazai régió 80 százalék fölött teljesített.
De ez mit jelent nemzetközi összehasonlításban?
Mint ahogy azt említettük 2019-ben átlagosan az EU-s háztartások 89 százaléknak volt odahaza szélessávú internet-kapcsolata. Budapest és Közép-Magyarország előzte tavaly ezt a számot 92, illetve 91 százalékkal. Észak-Magyarország, Dél-Alföld, Észak-Alföld, valamint Alföld és Észak ellenben már 7-8 százalékkal elmaradt az EU-s átlagtól.
A két legrosszabbul teljesítő magyar régió (Dél-Alföld, Észak-Magyarország) egyébként az összesített EU-s, több mint 700 régiót felvonultató listán hátulról a 97-98. helyen helyezkedik el. Míg a két legjobb (Pest, Közép-Magyarország) elölről a 125. és 138. helyen szerepelt 2019-ben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








