A Föld napján túl is naponta merül fel a fenntarthatóság kérdése. Egyre több területen, így ma már az ingatlanvásárlás folyamatában is megkerülhetetlen ez a téma.
Sorra nyitja a miniáruházakat, illetve az ún. "pop-up store"-okat Európa - és a világ - nagyvárosainak centrumában az IKEA. Az eddig főként az agglomerációra koncentráló bútoráruház piaci irányváltását látva kíváncsiak lettünk, mikor jelennek meg idehaza is a külföldi piacon már kipróbált egységekkel.
Sorra nyitja a miniáruházakat, illetve az ún. "pop-up store"-okat Európa - és a világ - nagyvárosainak centrumában az IKEA. Legutóbb például Zürich belvárosában debütált egy, az agglomerációs nagyáruházak koncepcióját erőteljesen felrúgó üzlet, de a 2015-ös piaci irányváltás óta már van hasonló egységük az Egyesült Királyság, Kanada, Norvégia, Olaszország, Japán, és Kína nagyvárosaiban is.
Bár a városszéli, nagyobb lakberendezési áruházak létjogosultságát nem lehet elvitatni, a fogyasztói igények növekedése/változása (a szezonális felfutás például kifejezetten a kisebb, célzottabb termékkörrel működő boltok felé terelheti a vásárlóközönséget) úgy tűnik, egyértelműen indokolja a váltást. A jelenség amúgy nem ismeretlen a hazai bútoráruházak piacán sem, az elmúlt időszakban több hasonló üzlet is megjelent a budapesti városszövet központi részén.
A nemzetközi cégek közül elsők között jelent meg Budapesten a H&M Home (pl.: Westend, Aréna), majd nem sokkal később a spanyol Inditex csoporthoz tartozó áruházlánc dekorációs egysége, a Zara Home (pl.: Aréna, Deák Ferenc u.) követte a piaci trendet. A kifejezetten lakberendezésre szakosodott áruházláncok közül pedig a KIKA döntött úgy, hogy meghódítja a belvárosi közönséget is; 2014 őszén nyitottak, Deco néven, a Nyugati téren. Mindezek fényében kíváncsiak lettünk, követi-e versenytársakat az IKEA, és megjelennek-e hamarosan a külföldi piacon már kipróbált egységekkel?
"Az IKEA hosszú távú célkitűzése, hogy közelebb kerüljön vásárlóihoz, hogy azok úgy és ott vásárolhassanak, ahogyan éppen igényük van. Ennek köszönhetően az egyes piacokon más és más megoldást tesztel a lakberendezési vállalat. A vásárlási élmény növelése érdekében az IKEA többcsatornás értékesítési modelljében mind a fizikai, mind az online térben szeretné a fent említett közelséget megteremteni, így bizonyos országokban, mint Magyarországon az IKEA új, fenntartható módon működő áruházat nyit, online szolgáltatásait fejleszti, míg más országokban olyan pop-up megoldással áll elő ahol az elsődleges cél az inspiráció átadása, a leggyakrabban vásárolt IKEA termékek árusítása vagy az online rendelt termékek átvétele" - reagálta a Pénzcentrum megkeresésére az IKEA Magyarország. Válaszukban leszögezték:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hogy a "cseh-magyar-szlovák" koprodukció pontosan mit is takar (például közösen birtokolt franchise-jogok, esetleg közös beszerzési-, és ellátási lánc), egyelőre nem tudtuk meg. Ahogy azt sem, hogy az "előkészítési fázisban" lévő megoldásnál meghatároztak-e céldátumot. Bármi is lesz, reméljük a húsgolyoról és a filléres hot-dogról sem feledkeznek majd meg.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé