Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Te is elkészítheted ezt a finomságot: így lesz meg otthon a magyarok egyik kedvenc hűtött terméke
Kevesen próbálkoznak a kefír vagy a joghurt házi előállításával, pedig egyszerűbb, mint gondolnánk elsőre.
Kedvenc reggeli ételeink közé tartoznak a különféle kefirek és joghurtok, azonban annak ellenére, hogy még spórolhatunk is velük, kevesen próbálkoznak ezeknek a házi fermentálásával. A HelloVidék utánajárt, hogyan készül a szuperegyszerű és filléres házi kefir, illetve a házi joghurt élőflórával: mitől lesz „élőflórás” egy adott tejtermék, hogyan erjeszthetjük meg ezeket a finomságokat egyszerűen házilag?
Az emberiség ősidők óta foglalkozik a vadonélő állatok háziasításával és tenyésztésével; a legrégebben háziasított állataink közé tartoznak a szárnyasok mellett a tejelő emlősök. Amikor azt mondjuk, hogy „tej”, leggyakrabban a szarvasmarha tejére, avagy a tehéntejre gondolunk, azonban ugyanebbe a kategóriába soroljuk a kecske- és a juhtejet, egyes országokban pedig a ló, a szamár, sőt, még a szarvasfélék tejét is; tejnek nevezzük továbbá az olyan növényi tejhelyettesítő alternatívákat, mint például a kókusztej vagy a zabtej – azonban cikkünkben mi most csak az állati eredetű, klasszikus tejtermékekkel foglalkozunk.
A tejnek többféle típusát is megkülönböztetjük, attól függően, hogy a frissen lefejt alapanyag milyen kezelésen esett át (pl. nyerstej, pasztőrözött tej, UHT tej), illetve abból a szempontból is kategorizálhatjuk őket, hogy a tej feldolgozása során mennyi zsírt hagytak benne (pl. teljes, félzsíros, sovány vagy zsírszegény tejek), és hogy kapott-e a tej valamilyen egyéb speciális kezelést (pl. dúsított tej vagy laktózmentes tej). Jó, ha tudjuk, hogy a tartós tej az alapanyag hőkezelésének köszönhetően áll el olyan sokáig, ezek a tejek hozzáadott tartósítószereket nem tartalmaznak.
Ha tudni szeretnéd, hogyan fermentálhatsz joghurtot vagy kefírt házilag, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét IDE KATTINTVA!
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








