A siófoki Sió-zsilip világszintű elismerést kapott: az Archello Awards 2025 nemzetközi építészeti világversenyen a köztér kategória zsűridíját nyerte el.
Sokkal nagyobb támogatást kellene adnia az EU-nak a tagállamok számára, ha azt akarják, hogy a zöld fordulat mihamarabb bekövetkezzen.
A városi vizek káros szennyezésének csökkentése, az emberek azbeszttől való védelme és a levegőminőség javítása került a Régiók Európai Bizottsága (CoR) Környezetvédelem, éghajlatváltozás és energiaügyi szakbizottságának (ENVE) fókuszába a legutolsó ülésén - erről ír a HelloVidék. Mint a lapot tájékoztatták, a svéd elnökség prioritásai és az ENSZ biológiai sokféleségről szóló egyezményének (COP15) eredményei, valamint a szakbizottság 2023-ra vonatkozó prioritásai szintén vitaasztalra kerültek.
Rafał Trzaskowski, Varsó polgármestere arra hívta fel a figyelmet, hogy az Európai Bizottságnak közvetlen forrásokat kellene biztosítania a zöld célok eléréséhez önkormányzati és regionális szinte egyaránt.
A 2022-es esztendő nehéz év volt minden európai ember számára. Szembe kellett nézni a magasra szökő energiaárakkal, ami miatt számtalan uniós polgárt és vállalkozást kellett megvédenünk, akik a kialakult helyzet miatt nem tudták kifizetni az energiaszámlákat. Humanitárius támogatást nyújtottunk a háború elől menekülő ukránoknak, miközben továbbra is szenvedtünk az éghajlatváltozás miatt, mivel a valaha mért legmelegebb nyarat éltük át Európában. Ennek ellenére az Európai Unió helyi és regionális hatóságai sürgősségi intézkedéseket hoztak az energiafogyasztás csökkentése, az épületek és a tömegközlekedés energiahatékonyságának növelése, valamint a megújuló energiaforrásokba való beruházás érdekében. A városok zöldítésén, valamint a biológiai sokféleség, a levegő, a víz és a talaj minőségének javításán is dolgoztunk. Sajnos az ehhez szükséges, megfelelő pénzügyi és technikai támogatás hiánya komoly gondokat okoz, de találtunk megoldásokat, ami mutatja a közös ambíciókat és a tenni akarásunkat az elkövetkező évben is
- mondta a politikus.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha kíváncsi vagy, hogyan kíván dolgozni az EU a biológiai sokféleségen és a klímacélokon, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét IDE KATTINTVA!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








