A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Nem olcsó mulatság, de hosszú távon megéri belvárosi ingatlanba fektetni. Az elmúlt több mint 10 év ingatlanpiaci tranzakciói szerint ugyanis egy milliónál is többet emelkedtek az átlagos négyzetméterárak az V. kerületben, ahol 2022 év végére az ingatlanra fordított átlagos összeg már a 100 millió forintot is meghaladta. A tágabb értelemben vett belvárosi kerületek (V., VI., VII.) négyzetméterára is elérte a milliós lélektani határt, a befektetési célú vásárlások aránya a 2021-es adatokhoz képest 15 százalékponttal, 60%-ra nőtt ezen a területen tavaly.
Elérte a millió forintos lélektani határt a tágabb értelemben vett belvárosi területek átlagos négyzetméterára 2022 év végére a fővárosban. A befektetők által kedvelt V., VI. és VII. kerületek áremelkedése a 2023-as tranzakciós adatok szerint továbbra is kitart, a 2022 második félévében értékesített ingatlanok adataihoz képest 6%-os mértékben, 1,08 millió forintra növekedtek az átlagos négyzetméterárak ezen a területen idén.
5 évvel ezelőtti elemzésében 2020-ra időzítette az egymillió forintos árszint elérkezését négyzetméterenként az V. kerületben a Duna House, azonban a használt téglalakások átlagos négyzetméterára már 2019 II. félévére meghaladta az 1 millió forintos mezsgyét. Az idei év első hónapjainak tranzakciói alapján a VI. és a VII. kerületi átlagárak is közelítenek a milliós határ felé, Terézvárosban 944, Erzsébetvárosban pedig már 960 ezer forintra nőtt az ingatlanok ára négyzetméterenként.
Hosszabb időintervallumot vizsgálva a belvárosi kerületek áremelkedése 2014 II. félévétől kezdve szinte szünet nélkül tart, mindössze a pandémia időszakában mutatnak érezhető stagnálást az ingatlanközvetítő értékesítési adatai.
Jól jártak, akik évekkel ezelőtt belvárosi ingatlanba fektették megtakarításukat, hiszen 2022 év végére a 10 évvel ezelőtti, 2012-es második féléves adatokhoz viszonyítva több mint egymillió forinttal lettek drágábbak az V. kerületi ingatlanok négyzetméterenként. A terézvárosi és erzsébetvárosi trend is hasonló, előbbinél 236%-os, utóbbinál 220%-os négyzetméterár-emelkedést mutatnak a számok
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR- és elemzési vezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








