Azahriah szerint nem a siker hajszolásának, hanem a zene iránti szeretetnek és a kísérletezési vágynak kellene az alkotás fő motivációjának lennie.
Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására. A háztartások fele előre felkészül a szeptemberi kiadásokra, a megkérdezett családok ötöde kölcsönből fedezi a tanévkezdetet.
A szülők fele több mint 50 ezer forintot szán a beiskolázásra, míg 14 százalékuk 40-50 ezer, 15 százalékuk 30-40 ezer, 14 százalékuk 20-30 ezer forint közötti összegből gazdálkodik - derült ki a Provident Pénzügyi Zrt. több mint 500 ügyfele - elsősorban általános- és középiskolás gyermekkel rendelkező családok - körében végzett friss kutatásból. A válaszadók 7 százaléka kevesebb mint húszezer forintból oldja meg a beiskolázást. A korábbi évekhez hasonlóan idén is a ruházat és az iskolai eszközök jelentik a legnagyobb kiadást ebben az időszakban.
Idén tovább bővült azoknak a diákoknak a köre, akik ingyenes kapnak tankönyvet: a megkérdezettek 60 százaléka nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem kellett erre költeniük, 17 százalékuk maximum 5 ezer forintot ad ki ilyesmire, és csupán 8 százalékuk fizet húszezer forint feletti összeget.
Az iskolakezdéssel járó költségek próba elé állítják a családok pénztárcáját: a felmérésben résztvevők 31 százaléka ebben az időszakban a havi bevételének 15-30 százalékát, míg minden negyedik válaszadó bevételének több, mint felét költi gyermekei beiskolázására. Ezt felismerve egyre több - az idén már minden második - szülő időben felkészült a tanévkezdéssel kapcsolatos többletkiadásokra, és előre félretette a szükséges összeget, miközben 2016-ban csak a válaszadók 41 százaléka vélekedett hasonlóan. A családok 12 százaléka családtagoktól kap anyagi segítséget, 19 százalékuk pedig pénzintézettől vesz fel kölcsönt erre a célra. A szülők 14 százaléka csak a legszükségesebb eszközöket vásárolja meg.
Nem csak a tanévkezdésnél, de az év során is felmerülnek nagyobb, iskolával kapcsolatos kiadások. A Provident kutatásában résztvevők szerint az osztálypénz, a gyermekek kirándulásának és étkeztetésének költsége jelentik a legnagyobb kiadást az év folyamán. A kötelező iskolai képzésen túl a megkérdezett szülők sportfoglalkozásokra, szakkörökre, nyelvtanfolyamokra, táborokra, illetve kulturális programokra költenek. A válaszadók 23 százaléka több mint 50 ezer forintot szán éves szinten fakultatív képzésekre és programokra.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A ballagási és szalagavatóval kapcsolatos kiadások tekintetében is előrelátóbbak lettek a magyar családok. Idén a megkérdezettek 73 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előre félreteszi a szükséges összeget, ami 10 százalékos növekményt jelent 2016-hoz képest. Ezekre a költségekre a háztartások 11 százaléka családtagtól, 9 százaléka pedig pénzintézettől kér segítséget.
A középiskolás gyermekeket nevelő szülők 69 százaléka tervezi, hogy gyermeke valamilyen felsőfokú intézményben tanul tovább majd. A résztvevők 14 százaléka előre félretette a szükséges összeget, 9 százalékuk pedig elegendő forrással rendelkezik a képzéssel járó kiadások biztosítására. A szülők ötöde úgy gondolja, külső segítséget kell majd igénybe venniük: 4 százalék családtagtól kér kölcsön, 8 százalék hitelintézethez fordul kölcsönért, 6százalék pedig a diákhitelt választaná. Minden tizedik fiatal előreláthatóan dolgozni fog az egyetem mellett.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








