Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
Az első lehetséges pillanatban menne nyugdíjba a 40-es generáció a Világgazdasági Fórum friss kutatása szerint, azonban ez egy időzített bombaként ketyegő nyugdíjválsággal fenyeget. Azonban sok másik korosztály a tervei szerint 65 éves koruk után is inkább dolgozna, miközben szinte minden generáció attól fél, hogy gondoskodnia kell majd az idősebb hozzátartozóikról.
A Világgazdasági Fórum (WEF) kutatása szerint a 40 év alattiak 44 százaléka már 60 éves kora előtt nyugdíjba menne. A jelentés azonban arra is rávilágít, hogy e között az álom és a nyugdíjtervezés valósága között jelentős szakadék tátong. Azonban, ahogyan a WEF is hangsúlyozta, a korai nyugdíjba vonulásnak súlyos következményei lehetnek. Ez ugyanis tovább súlyosbíthatja a megtakarítási szakadékot, illetve negatívan befolyásolhatja a nyugdíjjövedelmeket, mind egyéni, mind makrogazdasági szinten – írta meg a Portfolio, a CNBC-re hivatkozva.
A teljes adathalmaz elemzésekor minden korcsoportban a válaszadók 40%-a jelezte, hogy 65 éves kora után is szeretne tovább dolgozni. A jelentés világszerte országonként több mint 350 ember megkérdezésével készült, és betekintést nyújt a nyugdíjba vonulással kapcsolatos attitűdökbe.
Továbbá az is kiderült, hogy 55 százaléka a válaszadóknak úgy érzi, hogy nincs elég megtakarítása a nyugdíjas évekre, illetve 37 százalékuk egyáltalán nem gondolkozott még azon, hogy mennyi pénzre lesz szükségük a nyugdíjas éveikben.
A jelentés arra is rávilágít, hogy a fitalabb generációk (40 év alattiak) közel fele azért is aggódik, hogy neki kell majd anyagilag támogatniuk az idősebb generációkat. Ez a megállapítás azt sugallja, hogy megfordulhat a szülői pénzügyi támogatásra támaszkodó, gyakran "anya és apa bankjaként" emlegetett trend.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jelentésből kirajzolódnak regionális különbségek is: az európaiakhoz (28%) képest Észak-Amerikában többen (38%) számítanak arra, hogy anyagilag támogatni fogják az idősebbeket. Rávilágít továbbá a gondozási feladatoknak a válaszadók saját pénzügyi stabilitására gyakorolt potenciális hatására, mivel a válaszadók kétharmada számít arra, hogy idős családtag gondozásáról kell gondoskodnia.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








