Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
Továbbra is tartja magát Magyarországon a nyugdíj-paradoxon. Vagyis egyre kevesebben tudják miből kívánnak megélni nyugdíjas korukban, de mégsem tesznek ezért. Egy friss kutatás eredménye alapján az emberek 28 százaléka nem tudja, miből fog nyugdíjas korában megélni, ami négy év alatt közel 63 százalékos bővülést jelent a 2016-os eredményhez képest. Az OTP Nyugdíjpénztár 2021-es, első negyedéves eredményei ugyanakkor bizakodásra adnak okot, hiszen mind az új belépők számában, mind a befizetések összegében emelkedést tapasztaltak.
Az OTP Öngondoskodási Index kutatás eredményei alapján a magyar lakosság jelentős része számára a munka nem fog véget érni soha, hiszen sokan tervezik így kiegészíteni időskori bevételeiket. A kutatás szerint az elmúlt négy évben 14 százalékkal csökkent azon bankkapcsolattal rendelkező válaszadók aránya, akik kizárólag az állami nyugdíjra támaszkodnának időskorukban. Ugyanebben az időszakban a bizonytalanok aránya 63 százalékkal emelkedett.
Így ma a válaszadók 37 százaléka kizárólag az állami nyugdíjból, 20 százalék munkából, 11 százalék korábbi befektetéseiből élne meg időskorában. A válaszadók 28 százaléka pedig bizonytalan.
„Évről évre azt tapasztaljuk, hogy a lakosság egyre nagyobb része gondolja úgy, hogy az anyagilag kiegyensúlyozott időskor megteremtéséhez érdemes kiegészíteni az állami nyugdíjat más forrásból is, de még mindig sokan nem tudják, hogy mi is a megfelelő döntés” – mondta el Horpácsi Krisztina az OTP Nyugdíjpénztár főosztályvezetője. –
Számukra egy nyugdíjpénztári befektetés ideális első lépés lehet, hiszen kis összegben, fokozatosan is megkezdhetik a felkészülést az anyagi gondoktól mentes időskorra. Az idei első negyedév adatai bizakodásra adnak okot, hiszen az új belépők száma 32 százalékkal haladta meg a tavalyi év azonos időszakának eredményeit
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
– tette hozzá. Az OTP Nyugdíjpénztárhoz, 2021 első negyedévében összesen több mint 4600-an csatlakoztak, így a hazai piac legnagyobb nyugdíjpénztáránál már több mint 242 000 pénztártag gyarapítja nyugdíjcélú megtakarításait. Ugyanakkor még mindig van tér a bővülésre, hiszen az Öngondoskodási Index kutatás eredményei alapján a magyarok 80 százaléka továbbra sem rendelkezik kifejezetten a nyugdíjas évekre félretett befektetéssel, 63 százalékuk pedig nem is tervezi, hogy elkezdjen gondoskodni a későbbi évekre.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








