A szociális szférában nem csak alulfizetettség okozza a munkaerőhiányt, a lapunk által kérdezett szakértő szerint rendszerszintű problémák vannak.
5 ezer eurót (1,5 millió forint) ajánlott egy spanyol nyugdíjas, ha valaki alkalmazottként felveszi a munkanélküli fiát legalább egy évre. A nyugdíjas fia egyébként már egy éve nem talál munkát, így a családját sem tudja eltartani.
Újsághirdetésben ajánlott fel ötezer eurót (1,5 millió forint) egy spanyol nyugdíjas annak, aki alkalmazza egy éve munkanélküli fiát. Az Heraldo de Aragon című lap hirdetési rovatában múlt pénteken, szombaton és vasárnap jelent meg a felhívás, amelyben az apa kiemelte, hogy fia "képzett, felelősségteljes és dolgos".
A történet csütörtökön bejárta a spanyol sajtót, a férfi név nélkül vállalta, hogy elmeséli a hirdetés hátterét.
A 68 és nyugdíjas 39 éves fiának próbált így segíteni, akit egy évvel ezelőtt azért küldtek el a munkahelyéről, egy vegyi üzem karbantartási részlegéről, mert fiatalították a munkavállalói kört. Tavaly szeptember óta, minden próbálkozása hiábavalónak bizonyult, nem tudott újra elhelyezkedni, és így a családját nem tudja eltartani.
A férfi apja az egyetlen lehetséges kiútnak a hirdetést látta, amelyet úgy adott fel, hogy előtte nem szólt róla senkinek. Amikor kiderült a dolog, a fia először neheztelt is érte, mivel szégyelli a helyzetét, és nem akarja, hogy beazonosítható legyen. A nyugdíjasról kiderült, hogy korábban ügyvédként dolgozott, és nyugdíja a spanyol viszonyokhoz képest is magas, 2500 euró (750 ezer forint). De öt, családos gyereke van, akik alacsony bérért dolgoznak, hitelt fizetnek, felesége pedig súlyos beteg, így ez a pénz nem elég arra, hogy mindannyiukat eltartsa.
A hirdetésre húsz válasz érkezett a legkülönbözőbb szektorokból, van köztük például biztosító és grafikai tervezéssel foglalkozó cég is. A felhívás a következő hétvégén is megjelenik az újságban, így a család újabb ajánlatokra számít. Spanyolországban az Európai Unió országai közül a második legnagyobb a munkanélküliség Görögország után. Az egy napja közzétett legfrissebb munkanélküliségi adatok szerint augusztusban 4,07 millió volt a regisztrált munkanélküliek száma.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








