Az év utolsó heteiben a gazdasági, társadalmi és piaci folyamatok egyaránt kiemelt figyelmet kaptak, miközben a karácsonyi készülődés és az év végi kiadások új kihívásokat...
Aggodalomra adnak okot a demográfiai adatok. Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság adatai szerint folyamatosan növekszik az öregségi nyugdíjban részesülők száma, ráadásul a magyar termékenységi arányszám az egyik legalacsonyabb Európában. 30-40 év múlva fizetésünk már csak alig 20-30 százalékát kapjuk meg nyugdíjként - prognosztizálta Nagy Csaba, az OTP Önkéntes Nyugdíjpénztár ügyvezető igazgatója az OTP mai sajtóreggelijén.
Nagy Csaba kiemelte, hogy a magyar lakosság nagy része még mindig nincs tisztában azzal, hogy a nyugdíjrendszer jelenlegi állapotában nem lesz fenntartható. Ez egyrészt ott mutatkozik meg, hogy míg ma egy nyugdíjba vonuló munkavállaló a fizetése 80 százalékát kapja meg nyugdíjként, addig ez 30-40 év múlva 20-30 százalékra csökkenhet. Másrészt pedig a fokozatosan, de annál jelentősebb ütemben öregszik a társadalom, amelynek következtében a jövőben egyre kevesebb eltartó jut majd egyre több nyugdíjasra. Ráadásul a magyar termékenységi arányszám a KSH adatai alapján Magyarországon az egyik legalacsonyabb Európában (egyedül Lettország van mögöttünk a sorban), holott ahhoz, hogy egy populáció fenntartható legyen, minimum 2,1-es arányszámnak kellene fennállnia (átlagosan minden országban). Magyarországon ez az arány jelenleg 1,25.
Az ügyvezető igazgató szerint a nyugdíjas éveire készülő lakosság egy része már kezdi felismerni a nyugdíjrendszer problémáinak relevanciáját, és egyre többen döntenek úgy, hogy a jövedelmük egy nagyobb százalékát utalják nyugdíjpénztári számlájukra. Nagy Csaba szerint abban, hogy változás álljon be a lakosság megtakarítási hajlandóságában és fejlődjön a pénzügyi kultúra Magyarországon, kiemelt szerepe van az oktatásnak. Emellett a munkáltatóknak is nagy szerepnek kellene jutnia abban, hogy ösztönözzék munkavállalóikat a nyugdíjcélú megtakarításokban (ebben kulcsfontosságú szerepe lehet a cafeteria rendszer átalakításának).
Nagy Csaba egy piramishoz hasonlította a lakossági megtakarítások fontosságát. Az ábra alapján a biztosítással bezárólag olyan elemeket találunk, amelyek a létbiztonság alapköveinek tekinthetőek, és egyúttal ezek a legolcsóbb elérhető befektetési termékek is (köztük az ÖNYP), míg a vonal feletti részben lévő megtakarítási formák az önmegvalósítást segítik, bár igaz, költségesebb megtakarítási formát is jelentenek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








