Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az emberek tíz legnagyobb félelme közül hat köthető a visszaélésekhez. Ezek a félelmek már megközelítették, sok esetben meg is előztek olyan “hétköznapi” félelmeket, mint például a közlekedési baleset, vagy a betöréstől való félelem. Egy hazai bank felmérésének eredményei azt mutatják, hogy jobban aggódunk a pénzügyeink miatt, mint az életünkért vagy a fizikai biztonságunkért.
Az emberek 97 százaléka hallott már valamilyen banki csalástípusról és a megkérdezettek több, mint felének van olyan ismerőse, aki találkozott is ilyen próbálkozással, 41 százalék pedig személyesen is tapasztalt ilyen kísérletet – derült ki az OTP Bank megbízásából készült reprezentatív felmérésből1, ahol a résztvevőket a legnagyobb félelmeikről is megkérdezték.
Az emberek tíz legnagyobb félelméből hat kapcsolódik a kiberbűnözéshez:
- Közlekedési baleset: 64 százalék aggódik miatta
- Adatok ellopása interneten (pl. személyes fiók feltörése): 64 százalék aggódik miatta
- Csalók bankszámlához való hozzáférése: 61 százalék aggódik miatta
- Bankkártyával való visszaélés: 60 százalék aggódik miatta
- Csalók virtuális károkozása számítógépen, mobiltelefonon: 57 százalék aggódik miatta
- Online csalások, megtévesztések: 57 százalék aggódik miatta
- Betörés: 54 százalék aggódik miatta
- Online vásárlásokhoz köthető csalások: 54 százalék aggódik miatta
- Autó, vagy egyéb értéktárgy ellopása: 54 százalék aggódik miatta
- Verbális vagy fizikai erőszak közterületen: 52 százalék aggódik miatta
A visszaélésekkel kapcsolatos félelmek jogosak, valóban megnövekedett az online térben a csalási kísérletek száma, és a csalási módszerek is egyre változatosabbak és kifinomultabbak. A tájékozódás és a tudatosság azonban segít a sikeres védekezésben, az áldozattá válás elkerülhető néhány fontos óvintézkedés betartásával, illetve a bank online csatornáinak biztonsági funkcióinak használatával.
A kétlépcsős azonosítással, a jelszavak változtatásával is jelentősen csökkenthető az áldozattá válás esélye. A telefonon és e-mailben érkező megkeresésekkel kapcsolatban is járjunk el körültekintően, mindig ellenőrizzük a küldő hitelességét, sose kattintsunk elővigyázatlanul e-mailben vagy sms-ben érkező linkre.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Fontos tudni azt is, milyen adatokat nem kér a bank, ezeket tehát másoknak se adjuk meg:
- az elektronikus szolgáltatásához tartozó belépési azonosító adatait,
- a belépéshez, illetve pénzügyi műveletekhez kiküldött egyedi biztonsági kódot,
- bankkártyához tartozó TeleKódot vagy CVC kódot,
- távoli elérést biztosító alkalmazás letöltését.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








