A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
Rettegnek a magyar nők az elszegényedéstől: ide fektetik a pénzüket, hogy ne kerüljenek bajba
A nők befektetésük egészségére is jobban odafigyelnek, mint a férfiak – derül ki az Erste adataiból. Náluk magasabb azok aránya, akik a befektetéseiket megosztják a különböző formák között amellett, hogy rendszeresen és tudatosan takarítanak meg. A nők még arra is figyelnek, hogy kihasználják a rendelkezésükre álló adókedvezményeket.
Statisztikai adatok szerint a nők hosszabb életet élnek, mint a férfiak, és általában jobb az egészségi állapotuk is. A nők – bár megvannak a saját egészségügyi kockázataik –egészségesebb életmódot folytatnak, több figyelmet fordítanak az egészségük megőrzésére, és kevésbé hajlamosak olyan egészségügyi problémákra, mint a szívbetegségek és a stroke – ahogyan kevésbé érintik őket az alkoholproblémák, vagy a dohányzás.
A nők és a férfiak között a befektetési szokásokban is van különbség. Általában kevesebb nő szokott befektetni, mint férfi. Azok a nők azonban, akik befektetnek, kevésbé kockázatvállalók, és hosszabb távon terveznek – ám egyes kutatások szerint sikeresebb befektetők, mint a férfiak. A nők általában jobban figyelnek az árak alakulására, és kevésbé hajlamosak túlzottan reagálni az ármozgásokra, jobban odafigyelnek a hosszú távú célokra.
Az adatok szerint a nők nagyobb figyelmet szentelnek befektetésük egészségének is.
Az Erste legújabb felmérésében azt vizsgálta meg, hogy hányan mennek majd át digitális platformjának, George-nak a portfólióegészség-tesztjén. A mobiltelefonos alkalmazásból elérhető teszt négy szempont alapján vizsgálja mindenkinél egyénre szabva, lehet-e biztonságosabbá, illetve jövedelmezőbbé tenni a befektetéseket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nyitottabbak a rendszeres megtakarításra
A feltételek mindegyikének egyelőre csak minden tizenkettedik ügyfél felel meg – ám a nők arányaiban jobban teljesítenek, mint a férfiak. Az értékpapírszámlával – vagyis befektetéssel – rendelkező nők 10 százaléka ugyanis teljesíti az összes többi feltételt is. A férfiaknál ez az arány 7 százalék. A nők ezen kívül nyitottabbak a rendszeres megtakarításra is: közel a harmaduk rendelkezik ilyen programmal, míg a férfiaknál ez az arány alig több mint 20 százalék.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








