Spar: 6 napos karácsonyi akció a szegényekért
Hét órai üzletnyitással megkezdődött és a szerda esti zárásig tart a Máltai Szeretetszolgálat Adni öröm! elnevezésű országos karácsony előtti élelmiszer-gyűjtési akciója.
Legfrissebb híreink karrier témában: munka, iskola, állás, karrier. Mik ma Magyarországon a legjobban fizetett szakmák? Mekkora az átlagfizetés? Mi a helyzet a hazai oktatással? Tőlünk megtudhatod!
Hét órai üzletnyitással megkezdődött és a szerda esti zárásig tart a Máltai Szeretetszolgálat Adni öröm! elnevezésű országos karácsony előtti élelmiszer-gyűjtési akciója.
Havonta több tízezer forintot nyerhetnek az egyéni vállalkozások azzal, ha a jövő évtől áttérnek a kisadózó vállalkozások tételes adójára (kata). A minimálbér, illetve a garantált bérminimum emelkedése is hozzájárul ahhoz, hogy több százezer egyéni vállalkozót áttereljen a kata hatálya alá, a körükben szinte garantált a kisadó sikere.
Tizenegy ágazatban, összességében több mint 10 milliárd forintos állami támogatást kapnak 2013 első félévében a munkáltatók a kötelező minimálbér-emelés végrehajtásához. Jövőre 98 ezer forintra emelkedik a minimálbér az idei 93 ezerről, a garantált bérminimum összege pedig 108 ezer helyett 114 ezer forint lesz - ebben állapodtak meg ma délutáni ülésükön a munkáltatói és munkavállalói érdekképviseletek. A kihirdetés előtt a Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanácsnak (NGTT) is tárgyalnia kell az egyezségről. A minimálbér fölötti jövedelmek emelésére vonatkozóan azonban nincs általános bérajánlás.
Változik az egyetemi felvételik menetrendje - tájékoztat keddi közleményében az Oktatásért Felelős Államtitkárság. 2013. január végétől március 1-jéig lehet jelentkezni a felsőoktatási képzésekre - ezzel együtt az érettségi vizsgákra.
Jövőre tovább bővül az interneten keresztül intézhető hatósági eljárások köre. Egyszerűsödik a személyi igazolvány pótlása, az erkölcsi bizonyítvány kérelmezése, valamint több járműigazgatási eljárás is.
A gazdaság számos területét átalakíthatja a mobilszektor dinamikus bővülése, az ágazat fejlődése a foglalkoztatásra is kedvező hatással lehet, Magyarországon azonban ez még alig érződik.
Utolsó fordulójához érkezhet ma a munkáltatók és a szakszervezetek közötti bértárgyalás. Az előzetes várakozások szerint kétséges a megegyezés a munkáltatók és a szakszervezetek között a jövő évi minimálbérről, nem kizárt, hogy a végső szót Orbán Viktor miniszterelnök mondja ki. A döntés nemcsak a becslések szerint nagyjából 300 ezer, ténylegesen minimálbéren bejelentett munkavállaló számára létfontosságú, hanem jelentősen befolyásolja egyes béren kívüli juttatások értékhatárát, s érinti egyebek között a táppénzen lévőket, a gyermekgondozási díjban részesülőket, a volt szolgálati nyugdíjasokat.
A munkaviszonyos foglalkoztatástól való elhatárolás a legfontosabb kérdés a kisadózó vállalkozások tételes adójának (kata) választásakor. Könnyen megjósolható, hogy az adóhatóságnak az elkövetkező években kiemelt feladata lesz annak vizsgálata, hogy a kisadózó vállalkozásokkal kötött szerződések valójában nem munkaviszonyt lepleznek-e.
Az országrészek közötti különbségek az oktatásban mutatkoznak meg a legmarkánsabban: Szabolcsban a hátrányos helyzetű tanulók aránya több mint 60 százalékos, Budapesten, vagy Győr-Moson-Sopronban a 20 százalékot sem éri el.
Váratlanul érte a községeket a városok eredményes lobbija, hogy januártól a tervezettnél több köztisztviselőt foglalkoztathassanak, mivel a létszámnövelést a 11 ezer főnél kisebb települések kárára hajtják végre - írja a Népszava hétfőn.
Közép-Európában leginkább a szlovákok, legkevésbé a magyarok spórolnak nyugdíjas éveikre - derült ki a prágai International Personal Finance (IPF) nemzetközi felméréséből, amelynek eredményét a Právo című cseh napilap ismertette pénteken.
Háromszázkilencvenezer eurót - mintegy 110 millió forintnak megfelelő összeget - felejtett egy bécsi buszon egy nyugdíjas: az osztrák lapok szerint a pénzt a járatot vezető sofőr találta meg, aki átadta a rendőrségnek a bankjegyekkel tömött táskát.
A munkavállalók azt szeretnék elérni, hogy legalább a 2013. évi költségvetés tervezésekor várt 5,2 százalékos infláció mértékével emelkedjen jövőre a minimálbér. Az egyeztetések tapasztalatai szerint a kormányoldal is hajlik erre. Eszerint jövőre 98 ezer forint lenne a minimálbér, és 113-114 ezer forint a garantált bérminimum. A munkáltatók azonban a jelenlegi gazdasági helyzetben legfeljebb 2,5 százalékos növekedést tudnak tolerálni - nyilatkozta a Gazdaság TV-nek Rolek Ferenc, a Magyar Munkaadók és Gyáriparosok Szövetségének alelnöke.
Legalább 10 milliárd forintra számíthat a főváros a közműadóból - mondta a főpolgármester a nemzetgazdasági tárca illetékesével folytatott találkozójára hivatkozva.
Népszavazást kezdeményez a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája (HÖOK) a minőségi, európai színvonalú és tandíjmentes magyar felsőoktatásért - jelentette be Nagy Dávid elnök a Nemzetgazdasági Minisztérium előtt tartott sajtótájékoztatóján.
A hosszú, késő estébe nyúló tárgyalások meghozták az eredményt: a BKV megegyezett a kollektív munkaügyi vitát kezdeményező valamennyi szakszervezettel oly módon, hogy közben az Üzleti Terv is teljesül - tájékoztatta lapunkat a közlekedési társaság.
A szerdai kormányülésen elfogadták a 2013-as felsőoktatási keretszámokról szóló javaslatot, erősítették meg az Index kérdésére kormányzati források. A döntésről csütörtök délelőtt számol be a kormányszóvivő és az emberi erőforrások minisztere.
Az Európai Bizottság (EB) egy Ifjúsági garancia programra tett javaslatot annak érdekében, hogy az uniós tagállamokban tapasztalt "elfogadhatatlan" méreteket öltő fiatal munkanélküliséget kezelni lehessen.
Jól meg kell gondolniuk a munkavállalóknak, milyen bejegyzéseket helyeznek el a közösségi oldalakon, sőt még azt is, milyen posztokról teszik közzé, hogy kedvelik. Arra is ügyelni kell, milyen széles körrel osztja meg valaki a véleményét. Biztosan az állásával játszik a dolgozó, ha mindenki számára elérhető a munkáltató jó hírnevét veszélyeztető bejegyzése, ha viszont csak szűk körrel osztja meg a véleményét, akkor megúszhatja a szankciót.
A fiatalok foglalkoztatását elősegíteni hivatott akciótervet mutatott be az Európai Bizottság szerdán, mert a testület szerint elfogadhatatlan az, hogy az unióban átlagosan minden negyedik 15 és 25 év közötti fiatal munkanélküli.
A kormány nyilvánosságra került keretszámjavaslata szerint a 2013-ban egyetemre kerülő diákok túlnyomó többségének tanulmányait már csak részben finanszírozza az állam. A jövőre egyetemre felvett diákok több mint 80 százaléka így részben vagy egészen maga lesz kénytelen megfizetni tanulása költségeit.
Decemberi fizetésükkel együtt, egy összegben, januárban kapják meg 2012. januárjáig visszamenőleges bérfejlesztésüket azok az egészségügyi dolgozók, akik korábban technikai okok miatt maradtak ki a béremelésből. Az erről szóló kormányrendelet a Magyar Közlöny legfrissebb, keddi számában jelent meg.
Ahogy arra számítani lehetett, nem megy fájdalommentesen a Bricostore kivonulása Magyarországról. A december végéig működő áruházlánc dolgozói közül sokan csalódottságuknak adnak hangot, a végkiárusítás miatt
Sorra mondják fel a munkáltatók a szakszervezetekkel kötött kollektív szerződéseket - tudta meg a Pénzcentrum.hu Székely Tamástól, a vegyipari szakszervezet elnökétől. A cégek jelentős része minden eszközt megragadott, amelyet a július elsején hatályba lépett új munka törvénykönyve biztosított: csökkentette a műszakpótlékot, tágította a munkaidőkeretet, az elvárt béremelésre hivatkozva elvonta a bónuszokat, prémiumokat. Szabó Máté, az alapvető jogok biztosa szerint is csökkentek a munkavállalókat védő garanciák és a jogbiztonság a foglalkoztatásban. Az ombudsman várhatóan még idén az Alkotmánybírósághoz fordul az új munka törvénykönyvének egyes rendelkezései miatt.