Nálunk az Artisjus igyekszik minden lehetséges adathordozóra szerzői jogdíjat fizettetni, tekintet nélkül arra, hogy mi is van rajta, a francia kormány azonban egyenesen az internetes keresőket adóztatná meg, hogy a művészeket támogassa.
A francia kulturális minisztérium által is támogatott, 22 pontból álló javaslatcsomag egyik ötlete szerint meg kellene adóztatni az internetes keresők hirdetéseit, az innen befolyó összegeket pedig a szerzők, előadók és kiadók számlájára írni.
A tervek csak "Google-adó" néven futnak, de természetesen ugyanúgy vonatkoznának a Yahoo!-ra, a Microsoftra vagy éppen az Apple-re is. Az adó pontos összegét nem határozták meg, de a tanulmány szerzői ésszerű összegre számítanak bevételként - eleinte olyan 30 millió euróra évente. Reményeik szerint az adó nem csak Franciaországban, de egész Európában bevezetésre kerül és általánossá válik.
A tanulmány azonban ennél többet is tartalmaz. Egyrészt a 15-24 évesek kedvezményes kuponokat vásárolhatnának, mellyel 50-60 százalékkal a normál bolti ár alatt vehetnének filmeket, zenéket és könyveket. A 20-25 euróért megvehető kuponok 50 eurót érnének a digitális letöltéseknél. A kormányzat 20 euróval támogatná a kuponokat, a többit a lemezcégek állnák.
Ezen felül az olyan zenei és videóoldalak, mint a Youtube és a Deezer a rádiókhoz hasonlóan jogdíjat lennének kötelesek fizetni a rajtuk található számok után. És ha ez nem lenne elég, a tanulmány az újságírókat is kompenzálná, mivel amióta a tartalmak ingyenesen jelennek meg az interneten, a nyomtatott újságok bevételei meredeken zuhannak.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml