A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Idén is megjelent a Cetelem évente elkészített, az európai - köztük a magyar - fogyasztási és megtakarítási szokásokat vizsgáló kutatása. A kutatás meglepő eredményre jutott az Y generáció megítélésével kapcsolatban.
A Cetelem franciaországi anyacége több mint 30 éve, évente egyszer elkészíti az európai fogyasztási szokásokat vizsgáló körképét. A reprezentatív kutatásban idén 17 ország 17 ezer állampolgára vett részt.
A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az európai polgárok egyre pozitívabban látják a világot: mind saját országuk, mind a saját helyzetüket egyre jobban értékelik. A mélypont egyébként 2013-ban volt, azóta folyamatos a javulás ebből a szempontból. Öt évvel korábban még átlagosan 3,7-re értékelték az európaiak saját országuk helyzetét, mostanra azonban az átlag már 5,2-re emelkedett.
A magyar értékek követik az európai trendet: a 2013-as mélypont óta Magyarországon is folyamatosan, évről-évre egyre egyre pozitívabban látja a helyzetét a lakosság. Nálunk ugyanakkor kevésbé bizakodóak az emberek: a jelenlegi adat 4,1 lett, és 2013-ban is jóval alacsonyabb volt az európai átlagnál, a maga 2,6-os értékével.
Egyre többet fogyasztanánk
Az európaiak 47 százaléka szeretne többet fogyasztani az elkövetkező év során, ugyanakkor 45 százalék többet szeretne megtakarítani is. A magyar értékek itt is jelentősen eltérnek az európai átlagtól: a magyarok mindössze 28 százaléka mondta, hogy szeretne többet fogyasztani. Megtakarítási téren kisebb a lemaradásunk: a magyarok 43 százaléka szeretne többet megtakarítani.
Érdekesség, hogy noha a magyarok többsége évről évre úgy nyilatkozik, hogy nem szeretne többet költeni a tavalyinál, a valóságban nem ez történik: az utóbbi időszakban Magyarországon folyamatosan emelkedik a fogyasztás. Ez meglátszik a személyi kölcsönök állományának folyamatos emlkedésében is: idén az első negyedévben 55 százalékkal emelkedett ez az érték.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A fogyasztás emelkedését érzékeli a Cetelem is: náluk 2017-re a szemlélyi kölcsönök állománya meghaladta a válság előtti csúcsértéket. De érzékelhető a fogyasztás növekedése az áruhitelek esetén is, amelyek darabszáma 25 százalékkal emelkedett 2013 és 2017 között.
Érdekes eredmények az Y generációról
A kutatás minden évben készül egy speciális, csak az adott évben feltett kérdéssorral. Idén ez a kérdéssor a 18-35 év közötti generációra vonatkozott. A kutatásból érdekes kettősség mutatkozott ki: a 35 évnél idősebbek többnyire negatív véleménnyel vannak a fiatalabbakról, miközben a fiatalok inkább pozitív tulajdonsággal jellemezték saját magukat.
Ez az eltérés éppen Magyarországon a legnagyobb: a magyar Y generációról vannak a legrosszabb véleménnyel az idősebbek. Pedig úgy tűnik, hogy a magyar fiatalok is mondhatni konzervatív beállítottságúak: 57 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy számára a család, a családdal töltött idő a legfontosabb.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Káliuminjekciókkal ölte meg magatehetetlen betegét egy pécsi ápoló
- Rövidített útvonalon közlekedik a H5-ös HÉV a hétvégén
- Már az egészségügyi rendszereket is veszélyeztetik a kiberbűnözők
- Különleges találkozója volt a magyar államfőnek
- Kétségeket is megfogalmaz az egészségügy a rajtaütésszerű ellenőrzésekkel kapcsolatban
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban