A pénteki száguldás után lecsillapodtak a kedélyek a nemzetközi piacokon, így a forint lendülete is elfogyott. Az euróval szembeni árfolyam a 286-os szintnél kezdi az izgalmasnak ígérkező hetet. A múlt heti EU-csúcs biztató után a befektetők minden bizonnyal az Európai Központi Bank kamatdöntésére fognak figyelni.
Péntek délután jelentős hangulatjavulás bontakozott ki a világ tőzsdéin: az amerikai részvénypiacok elszálltak, az euró is erőre kapott a dollár ellenében. A befektetők ugyanis pozitívan értékelték az uniós csúcstalálkozó eredményeit. Ebben a kedvező környezetben szárnyalt a forint euróval szembeni árfolyama egészen a 285-ös szintig.
Hétfő reggelre azonban alábbhagyott a lelkesedés, az ázsiai tőzsdék csak mérsékelt emelkedést tudtak összehozni, az euró árfolyama is korrigált. Piaci beszámolók szerint nem tett jót a hangulatnak a hétvégén publikált, várakozásoknál rosszabb kínai feldolgozóipari beszerzési menedzser index.
Az EUR/USD árfolyama az 1,2615-ös szinten indítja a hetet, vagyis veszített értékéből az euró a pénteki szintekhez képest. Ebben a környezetben nem meglepő, hogy a forint is gyengüléssel indított. Az euróval szembeni kurzusa a 286,80-as szintekig emelkedett.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Könnyen
elképzelhető, hogy a következő napok kereskedése a kiváró hangulatban
fog telni, mert a befektetők a csütörtöki EKB-döntést várják.
Várakozások szerint ezúttal 25 bázispontos kamatcsökkentés valósul meg.
Emellett az amerikai munkanélküliségi statisztikákra is érdemes lesz
figyelni a héten.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








