A lakásvásárlást tervezők több mint 60%-a az ingatlan értékének nagyobb hányadát továbbra is hitelből kívánja finanszírozni, a hitelválasztásban a legjelentősebb szerepet a havi törlesztőrészlet nagysága játssza - derül ki a Hoffmann Research és az OTP Bank közös kutatásából.
A gazdasági válság, majd az ingatlanfedezetű deviza alapú hitelezés megszüntetése jelentősen átalakította a lakáshitelezési piacot, és megváltoztak az ügyféligények is. A lakást vásárolni szándékozók több mint 60%-a továbbra is hitelből finanszírozná a lakás vételárának nagyobbik részét - derül ki a közel ezer fős reprezentatív mintavételen alapuló kutatásból.
A hitel kiválasztásában a legnagyobb szerepet a havi törlesztőrészlet nagysága játssza, a megkérdezettek 29%-a jelölte meg legfontosabb szempontként, a válaszadók további 15%-a a kezdő (kedvezményes) törlesztőrészletet tartotta meghatározónak. A törlesztőrészlet fontossága mögött a válaszok alapján a pontosan tervezhető kiadások állnak, amelyek kiszámítható költséget jelentenek a háztartások számára. A megkérdezettek mindössze 14%-a jelölte meg jelentős tényezőnek a kamat típusát - legyen az fix vagy változó -, és főleg a magasabb jövedelműek figyelik a Teljes Hiteldíj Mutatót (THM).
Lakásvásárlók figyelem! Itt a várva-várt nagy forinthitel körkép!
A kutatásból az is kiderül, hogy miközben a megkérdezettek 60%-a 15 millió forintnál kisebb értékű lakást venne, a budapestiek számára kevésbé lényeges a döntés során a ténylegesen megítélhető hitel nagysága. A vidéki nagyvárosokban élők jobban figyelnek a kamat mértékére, ugyanakkor a falvakban az induló törlesztőrészlet nagyságára fektetik inkább a hangsúlyt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az OTP Bank a megváltozott piaci körülményeknek és a lakossági elvárásoknak megfelelően 2010. szeptember 13. és október 31. között olyan forint alapú lakáshitelt nyújt, amelynek havi törlesztőrészlete három évig nem változik, következésképp biztonságos és kiszámítható. "Mivel a törlesztőrészletet három évre fixáljuk, a kamatmozgások ebben az időszakban nem változtatják a törlesztőrészlet nagyságát - mondta Illés Zoltán az OTP Bank Lakossági Igazgatóságának ügyvezető igazgatója.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








