A keddi kereskedésben is megállíthatatlanul menetelt tovább a svájci frank az euróval szemben, ahogyan az elmúlt napokban, úgy ma is újabb történelmi csúcsot döntött. A kedden megjelent svájci exportadatok azt mutatják, hogy az alpesi gazdaság termékei iránt látványosan megnövekedett külföldi kereslet ellensúlyozni tudja az erős frankból fakadó veszteségeket. A jegybank ebből a szempontból nem láthatja indokoltnak a frank gyengítését. Mindeközben a forint árfolyama szinte meg sem rezdült az euró ellenében, a frankkal szemben viszont veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.
A mai kereskedésben sem hagyott alább a frank erősödése. Az újabb felértékelődési hullám oda vezetett, hogy az alpesi deviza áttörte az 1.36-os szintet, amire korábban még soha nem volt példa. A frank ereje feltartóztathatatlannak tűnik, mióta a svájci jegybank már nem avatkozik be a devizapiacon.

Közben a forint viszonylag stabil volt a keddi kereskedésben, az euróval szembeni jegyzések alig mozdultak el a 279-es szint környékéről. A frank erősödése viszont éreztette hatását, a CHF/HUF kurzusa két hete nem látott magasságokba emelkedett, a 206-os szint közelében is megfordult.

A borongós nemzetközi befektetői hangulatban ismét a svájci frankot preferálják a befektetők, ám a biztonságos menedék szerepe mellett az alpesi deviza erejét a keddi kereskedésben a gazdasági fundamentumok is táplálták. A ma közzétett adatok szerint ugyanis májusban az export 7%-os növekedést produkált. Fabian Heller, a Credit Suisse szakértője biztatónak nevezte a friss adatot, főként az elmúlt időszakban megfigyelt frankerősödés fényében.
Mindeközben egyre több elemző vélekedik pozitívan a frank kilátásairól. A UBS szakértői például azzal számolnak, hogy három hónapos időtávon az EUR/CHF kurzus az 1.35-ös szintig süllyed (korábban 1.38-as szintet vetítettek előre).
Emellett az inflációs kilátások sem indokolják a jegybank korábbi - frankot gyengítő - intervenciós politikájának fenntartását. Philipp Hildebrand jegybankelnök legutóbb is úgy fogalmazott, hogy a deflációs veszélyek (ami a korábbi intervenciós lépések magyarázó tényezője volt) szinte teljesen eltűntek. Az SNB első embere ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy ha kiújulnak a deflációs kockázatok (a túlzottan erős frank következtében), akkor a jegybank ismét beavatkozik a devizapiacon.
A jegybank elengedte a frank kezét
A svájci frank felértékelődésének újabb hulláma azok után indult el, hogy a jegybank múlt heti kamatdöntését követően bizonyossá vált: felhagy az elmúlt hónapokban hatalmas méretűre duzzadt devizapiaci intervenciójával (melynek során frankot adott el deviza ellenében, hogy gyengítse az alpesi devizát).
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A svájci jegybank kihátrálásának következtében a frank árfolyamát ezentúl kizárólag a piaci folyamatok határozhatják meg, és mind a hangulati (euró negatív megítélése), mind pedig a fundamentális tényezők (javuló bizalmi indikátorok, export, és növekedési kilátások) a frank felértékelődésének irányába hatnak.
Erről bővebben alábbi cikkünkben olvashatnak:
2010.06.18 13:12
Újabb csúcson a frank - Máris teszteli a piac a jegybankot (2.)

A drága frank magyarországi vetülete
A frank egyre nagyobb ereje rossz hír a magyarországi frankhitelesek számára. A svájci deviza felértékelődésének folyamata ugyanis a forinttal szemben is látványosan jelentkezik. A keddi kereskedésben a forint frankkal szembeni árfolyama egyre közelebb kerül a 206-os szinthez. Hétfő hajnal óta a hazai fizetőeszköz 2.5%-ot veszített értékéből a frank ellenében.
2010.06.19 11:36
Megkongatták a vészharangot a devizahiteleseknek
2010.06.10 15:17
Egész Európa szívébe hatol a brutálisan erős frank

-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








