Általános jelenség szerte a világon, hogy a bérek növekedését messze meghaladja a fogyasztás mértékének emelkedése, az ehhez szükséges forrásokat előteremtését pedig a magánszemélyek hitelből, általában fogyasztási hitelből, személyi kölcsönökből, illetve szabad felhasználású jelzáloghitelekből oldják meg.
Nincs ez másképp Magyarországon és Nagy-Britanniában sem, utóbbi esetében egy nemrégiben készült jelentés szerint a fogyasztási kiadások összege 9 százalékkal emelkedett a tavalyi évben, elérve a 1,09 ezer milliárd fontot.
Utazásra, kultúrára, ruházkodásra és egyéb szolgáltatások igénybevételére is rendkívül sokat költenek a szigetország lakói, akik természetesen hitelből finanszírozzák a bérekből emelkedési üteméből egyáltalán nem következő luxuskiadásokat.
A hosszabb időtartamú nyaralásokra fordított összegek 41 százalékkal nőttek az elmúlt négy évben elérve a 8 milliárd fontot, miközben a divatkövető ruházkodásra költött összegek is egekbe emelkedtek, a pletykalapok kiemelt figyelmének köszönhetően.
A britek a 2006-os monetáris szigorítás, energiaár-emelések és a bizonytalan ingatlanpiaci helyzet ellenére is növelték a fogyasztásaikat. Ez az oka annak, hogy a lakosság adósságállomány elérte az ezer milliárd fontot (362 ezer milliárd forintot).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hatalmas adósságállomány ellenére csupán a megkérdezettek 14 százaléka emelte ki elsődleges prioritásként a hitelkártya-adósságának visszatörlesztését, és csupán 10 százalékuk tartotta elsődleges fontosságúnak a felvett jelzáloghitel visszafizetését.
A fogyasztási kiadások legnagyobb hányada a lakosság saját ingatlan állományával van kapcsolatban, minden 10 fontnyi kiadásból négyet ilyen célokra fordítanak, amely jelentheti akár a jelzáloghitel törlesztését, akár különböző tartós fogyasztási cikkek vásárlását.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








